Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Ocak '12

 
Kategori
Ekonomi - Finans
 

Heyecanlı bir dijital dünya içindeyiz

Dünya’da 7’den 70’e herkes haberciliğin, ticaretin ve eğlencenin dijitalleştiği bir dünyada yaşıyor artık.

Sosyal yaşantı modellerimiz dönüşüyor, iletişim tarzımız da ona göre oluyor. Hızlandığımız, özel ve iş hayatında yüzyüze görüşmelerin de zaman kısıtına takıldığı günlerdeyiz. E-postalar sayesinde 10 yıllardır iş hayatında iletişim belki biraz mesafeli, ama daha hızlı ve güvenilir oldu. Toplantıların sayısı azaldı, işlerin çoğu e-postalarla çözülmeye başladı. İlk zamanlar e-postalara bakmak isteğe bağlı iken, şimdilerde neredeyse tatillerde bile iş takibi için zorunluluk oldu. Akıllı cep telefonları bu eğilimi körükledi.

Son yıllarda ise, kullanılan tablet bilgisayarlar ve akıllı cep telefonları, eğlenceyi yanımıza taşıdı. Sosyal medya, haber siteleri, eğlenceli içerik sağlayan siteler derken herkes sanal ortamlarda buluşmaya başladı.

Çocukların doğumgünlerini dedeleri facebook aracılığı ile kutlamaya başladılar. Herkes ilkokul arkadaşlarına, eski sevgililere ulaşmayı başardı.

Akıllı ve öncü şirketler, her ne sektörde olurlarsa olsunlar dijital ortamda müşteri, tedarikçi ve toplumla buluşmanın rekabet üstünlüğü sağladığını farkettiler.  Twitter ve Facebook’ta marka ve ürünlere gelen şikayet ve önerileri, bir saat içinde çözen duyarlı ve becerikli şirketler puan toplamayı başardı.
 
Geçtiğimiz günlerde yaşanan Borusan Holding sorunu ise, dijital medya ile körüklendi. Digital iletişime aşina olan Borusan, sorunu doğru yolla çözmeyi de başardı.

Kişisel marka yönetimi rota değiştirdi. İşe heyecan ve eğlence katan,  imajını iyi yansıtan, kendi gibi olan bir çok kişi sanal ortamda ünlü oldu. Takipçileri arttı. Sanatçılar, ünlü kişiler aradaki mesafeyi azaltıp halka karıştılar. Lady Gaga, son klibini kendi sitesinden yayınlayacağı saati söylediğinde milyonlarca takipçi siteye akın etti. Tabii, bazı ressamlar, şarkıcılar, pop starların, sosyal medyada yer almaları için başkalarını görevlendirdikleri hemen anlaşıldı. Sırf orada bulunmak moda olduğu için zoraki, ruhsuz ve samimiyetsiz davranan şirket ve ünlü kişileri sanal filtre hemen yakaladı.

İnsan kaynakları kongrelerinde, dijital dünyanın nasıl kullanıldığı anlatıldı. Linked-in ve facebook aracılığı ile doğru adayları yakalamak, özel hayatları ve bağlantıları hakkında bilgi sahibi olmak kolaylaştı. İş arama portalları, kafa avcılarının ve gazete ilanlarının pastasını yemeye başladı.

Haber dünyasında da işler çok değişti. İnternet yayıncılığı, kendi kuralları ve kural tanımazlığı ile krallığını ilan etti. İnternette haber takibi okur için kolaylaştı. Web-tv, blogger, IP radyo, IP TV, e-ticaret, ilan sağlayıcılar, video ve müzik siteleri günlük hayatımızın içinde yerlerini aldılar.

Gazetelerin bir günlük çalışma döngüsü, internet gazeteciliğinde dakikalara kadar indi.  Dijital dünyaya sırtını çeviren emektar gazetecilerden bazıları, görevlerini bırakınca internet sitelerine ve twitter’a sarıldılar. Okurlarından anında yorum almanın, sıcak temasın keyfini yakaladılar.

Sonunda dijital ortam herkesin biraraya toplandığı köy meydanı oldu. Eski yunan düşünürlerinin meydanlardaki konuşmalarının sonradan okullara dönüşmesi gibi, dijital ortam Dünya’yı bir köy haline getirmeyi başardı. Sizi tanımayanları fikirlerinizle ve yaptıklarınızla etkilemek artık sadece ünlülere has bir imtiyaz değil.
 
Tüm Dünya, olayları dijital dünya sayesinde hızlı, sansürsüz ve samimi bir dille öğrenmeye başladı. Veriler, Aralık 2010’da  twitter ile yayılan wikileaks bilgileri skandalının Kuzey Afrika’daki devrimi tetiklediğini söylüyor.  Japonya ve Van depremlerinin kahramanı da sosyal medya. Deprem anından sonraki iki saat içinde Japonya ile Dünya arasındaki twitter yazışmaları, normalin kat be kat üstüne çıkmıştır.

Dijital dünyanın hayatımıza kattığı sıcaklığı, mizahı, güncel bilgilerin değerini artık hepimiz biliyoruz.

 

 
Toplam blog
: 35
: 1716
Kayıt tarihi
: 18.01.11
 
 

Doğan Holding İnsan Kaynakları Başkan Yardımcısı ..