Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Erdoğan Özgenç DOST MECLİSİ

http://blog.milliyet.com.tr/erdoganozgenc

26 Temmuz '12

 
Kategori
Spor
 

Heyecnımız kalmamış

Benim çok değerli bir dostum ağabeyim var milli yüzücümüz Faruk Morkal, onun kendisin yazdığı çok güzel bir kitabı var "Sulama kanallarından Olimpiyatlara" spora özellikle de yüzme sporlarına gönül veren tüm sporseverlere sporcu ve antrenörlere tavsiye ediyorum. Anılarından ziyade karşılaştığı zorluklarla nasıl başa çıktığını ve azmin insanı nereye kadar götürebileceğini gösteren bir kitaptır.
Faruk ağabey orada şunu söylüyordu "Olimpiyatlarda en önemli öğe kazanmak değil, katılabilmektir". Aynen katılıyorum kendisi olimpiyatlara katılabilen dönemin ilk sporcusudur, haklı bir gururu vardır ama gidin bakın mütevazılığından hiçbir şey kaybetmediğini de görürsünüz...

36 yıllık tarihi bir dönem başlıyor olimpiyatlarda ama dikkat ettiniz mi ülkemizde rekor sayıda sporcuyla katılım olmasına rağmen bir merak bir heyecan yok. Televizyon da ne zaman başlayacak kim gitti kimler katılacak duyan bilen var mı?..
Oysa bir çok ülkede başta ülkeyim yönetenlerde olmak üzere halkında kurum ve kuruluşlarında büyük bir heyecan merak başlar.
Bir kitapta okumuştum, 1936 olimpiyatlarında Hitler bir ABD li sporcunun altın madalya almasına kızıp stadı terk ettiğini yazıyordu ve diyordu ki Alman halkı ve Hitler öylesine hırsla katılmışlardı ki olimpiyatlara başkalarının kazandığı her madalya onları çıldırtmaya yetmiş artmıştı bile... Aynı olimpiyatlarda ülkemizden bir güreşçimizin ilk altın madalyayı kazandığını ülke de başta Mersin ili olmak üzere bir çok ilde insanların sokaklara döküldüğünü zafer kutlamaları yaptığını okumuştum. Nasıl heyecanlandım nasıl mutlu oldum anlatamam. Bir çok ülke için olimpiyatlar adeta kurtuluş bayramları gibidir.
Çok mu altın madalya kazanıyoruz ki alışkanlık oldu diyeceğim artık altın maltın kesmiyor halkı. Ama otuz kırık yılda bir madalya kazanıyoruz üstelik o madalyaları kazanan sporculara da vefasız oluyor hatta unutuyoruz.

Şimdi merak ediyorum ülkemizi sayısız kulvarlarda temsil eden Faruk Morkal'ı kaç kişi hatırlıyor, kaç eğitmen antrenör onları unutturmamak için ne yapıyor?
Sizi bilmiyorum ama ben olimpiyat oyunlarını büyük bir merakla bekliyorum, inanın bir çok dalda bir çok sporcumuzun altın madalya alacağına inanıyorum.
Onlar kazanacak ben de avuçlarım kızarıncaya kadar alkışlayacağım emin olun.
Futbol maçlarının heyecanının tüm spor dallarının aynı zamanda icra edildiği olimpiyat oyunlarına duyulmaması bence bir talihsizliktir.
Tüm sporcularımıza emeği geçen herkese sonsuz başarılar diliyorum. Yolunuz ve şansınız açık olsun arkadaşlar.
Daha şimdiden elinize kolunuza ve yüreğinize sağlık...

İyi akşamlar...

Erdoğan Özgenç

 
Toplam blog
: 846
: 425
Kayıt tarihi
: 26.06.12
 
 

Emekli banka müdürüyüm ama kart vizitimde "insan" yazıyor. Adana'da ikamet ediyorum. Herk..