Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Ocak '11

 
Kategori
Güncel
 

Heykellere ilgi artıyor...

Heykellere ilgi artıyor...
 

Didim. Kumdan Heykeller


Osmanlı Devletinde heykellere, resimlere karşı bir duruş vardı. Günah sayılıyordu.

Bu yüzden Osmanlı devletinde heykel ve resim sanatı gelişemedi...

Padişahlar bu yasaklara rağmen kendi resimlerini yabancı ressamlara yaptırdılar...

AKP Hükümetindeki Yeni Osmanlı anlayışını Wikileades ilan etti...

"Muhteşem Yüzyıl" dizisine de en büyük tepkiler Hükümet kanadından geldi... Geldiği de iyi oldu, dizi reyting rekoru kırdı...

Osmanlı ile ilgili kitaplar belgeler daha çok okunur hale geldi...Böylece toplumumuz biraz daha gerçeklerle yüzleşecek...

Benim de bu sayfalarda yıllarca önce yazdığım "Osmanlı'yla Yüzleşme" yazım bu nedenle kış uykusundan uyandı...

Başbakanımızın Kars'taki heykele yıkın bu ucube heykeli demesiyle bu sefer heykellere olan ilgi arttı...

Yaşadığım Ege sahillerinin güzel ilçesi Didim Heykeller ve anıtlar yönünden çok zengin bir ilçe...

Didim Belediyemiz de sanata verdiği önemle bu alana önemli katkılarda bulunuyor...

Dünya'nın önemli heykeltraşları Didim'in taşlarına can verdiler, kişilik kazandırdılar... Şimdi bu heykeller Didim'in park ve bahçelerinde Didimlilerle ve sanatseverlerle buluşuyor... Yaz aylarında da "kumdan heykeller" sanatseverlerle buluşuyor...

Apollon tapınağıyla, çirkin yüzlü Medusa'sıyla Didim heykellerin anıtların bir diyarı durumundadır...

Doğrusu bir vatandaş olarak Başbakanımızın, Dünya heykeltraşlarının Didim'de yaptığı o ilginç eserleri gördüğünde ne diyeceğini merak ediyorum...Çırıl çıplak kumdan heykeller için birşey demiyorum, onların zaten kalıcılığı yok !..

Başbakanımızın ucube olarak değerlendirdiği ve yıkılmasını istediği heykelden sonra heykellere de ilginin artacağını düşünüyorum...

Eline çekici, kazmayı, tarağı alanın heykel denemesi yapacağını düşünebiliriz...Bundan iyi reklam olmaz...

Sosyolojiyi ve psikolojiyi ilgilendiren bir söz var: "Yasaklar merak doğrur" diye...

Yarın hemen birşeyler denemeliyim...En azından ucube bir eser meydana getirebilirim...

Görüşmek üzre...

 
Toplam blog
: 1410
: 1053
Kayıt tarihi
: 04.11.06
 
 

Emekli öğretmenim ve  emeklemeye devam ediyorum.  Emeklilik yaşamın sonu değil, yaşama yeni amaçl..