Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Kasım '11

 
Kategori
İnançlar
 

Hiç kimse nüfus kağıdında yazıyor diye Müslüman olmaz

Hiç kimse nüfus kağıdında yazıyor diye Müslüman olmaz
 

Din farklı bir şey, hiç dünya işlerinize benzemez. Hacıya, hocaya kızıyoruz ama aslında bazen söyledikleri çok doğru. Bizler dini hafife alıyoruz. Seni Tanrı yaratmış. Peygamber göndermiş. Kitap göndermiş ve bunlara uyacaksın demiş. İnanıyorsan ve tabii ki kabul ettiysen sorumluluktan kaçamazsın.

Birisi de benisem, Müslüman olduğu sadece nüfus kâğıdında yazılı olan kimse bana göre Müslüman değildir. Din, kuralları yerine getirilmesi şart olan bir yoldur. Yapmıyorum ama yine de Müslüman’ım diyemezsin. Yani bu kadar kolay değil. Bence bu, ateist olmaktan daha kötü. Allah’ı kandırıyorsun resmen.

Din şakaya gelmez. Dindarlık çocuk oyuncağı değil. Tanrıyla sözleşme yapıyorsun. Bizler kemale ermiş, aklımız başımızda, kendi isteğimiz ve rızamızla dinimizi seçmiyoruz. Müslüman’ın çocuğu Müslüman oluyor. Belki ben Hıristiyanlığı seçeceğim. Böyle bir din kabulü olamaz. Bu nedenle ben diyorum ki ülkemizin insanlarının inancı sahih değil. Ben Müslüman’sam, yani böyle Müslüman oluyorsam hâşâ ahırdaki inek de Müslüman.

Bana soruldu mu bu dini kabul ediyor musun diye? Niye sorulmadı? Ben bütün hayatımca bu dine uyacağım, fikrimin, rızamın alınması gerekmiyor mu? Dini böyle kabul ettirirseniz Müslüman da böyle olur. Müslüman olmanın bir formatı olması gerekir. Bu iş çocuk oyuncağı değil. Müslümanlık kimlik değil bir yoldur. Hiç kimse nüfus kâğıdında yazıyor diye Müslüman olmaz. Böyle Müslümanlık mı olur ya!

Din konusunda kimse ağzını açıp bir şey söyleyemez. İçini bilmeyiz, dışını bilmeyiz. Allahın işine karışamayız diyemezsin. Dine uymak herkes için zorunluluk olamaz. Din kişisel bir tercihtir lakin Müslüman’ım diyenler de böyle olamaz. Tamam, uyan uysun uymayan uymasın ama adamın kimliğinde Müslüman yazıyor, ömrü billâh ağzından Allah kelimesi çıkmıyor. Ya git Allah aşkına, böyle Müslümanlık mı olur? Kimliğinden Müslüman kelimesini sil o zaman. Hata yapmayı, yanlış yapmayı demiyorum. Peygamber bile hata yapmış; dokuz tane kadın almış. Hatayı boş ver, dinin gereğini yap.

Kısıtlamalardan soluk alıp ibadethaneye gidemiyor ki insanlar. Sanki ibadetler hiç önemli değil, din sadece kötülüklerle savaşmak için gelmiş. Kötülük de kötülük olsa bari sakallının sakalını çekmişim, günah! Yaşantınızı kısıtlamayın. Kadınla erkek tokalaşırsa günahmış. Bunu dediğiniz zaman hayat biter. Bir hayat kadını da umum evden çıkıp camiye gider kardeşim!

Din hakkında herkes konuşabilir. Yetkiliymiş, kim vermiş ona yetkiyi? Bilgisi varmış; benim de belki ilgim var. Dağdaki ayı bile dili dönerse Allah diyebilir; sen karışamazsın!

Türkiye’de dinin en büyük sorunu insanlar Müslüman’ım diyor ama gereğini yapmıyor. Bir de emrivaki var. Hanginiz dininizi bilerek düşünerek kabul ettiniz? Baban Müslüman’sa sen de otomatikman öyle oluyorsun. Kan yoluyla mı geçiyor; genetik mi bu? Bu nedenle 21 yaşının üzerindeki herkes aklı ve yüreğiyle Müslümanlığı kabul ettiğini beyan etmezse inancı sahih olmaz. Bir Hıristiyan’ın da belki atası Müslüman ama bilmiyor. O zaman o da Müslüman. Atalarım Müslümanlığı kabul etmişler. Bana ne! Belki ben etmeyeceğim.

Allah bilir, Allah bilir. Kitabını göndermiş, inanıyorsan al gereğini yap. Daha ne onun üzerine atıp duruyorsun! Müslümanlıktaki teslimiyet çok büyük sorun. Başarılıysa ben yaptım, değilse kaderimmiş diyor. Din dengemizi bozuyor. İnansak bu dünyadan, inanmasak öbür dünyadan kopuyoruz. Yaratan bize ya bu dünyayı verecekti ya da öbür dünyayı. İkisini birden verince şaşırdık. Dünya nimetlerle dolu. Ama ulema diyor ki nimetleri elinin tersiyle itmezsen cennete gidemezsin. Sonuçta hem dünya hem de ahiret olmuyor kardeşim! Valla ben aklıevvel bir kulcağız olarak ikisinden birini çizmek zorundayım. Ama hangisini?

Bazıları dindar üzerinden dine saldırıyor ama ben anlamaz; sonuçta kutsalı çiğniyor. Sadece inanmıyorum der inanmazsın. Müslüman mahallesinde salyangoz satılmaz dense bile ben böyle bir hakkın olduğunu düşünüyorum. Her şey onların bildiği gibi değil. Arabistan mı burası? İslamiyet’i reddeder başka dine geçersin, putperest olur, ateistim dersin. Amma cami kapısında çizmelerini sileceksin.

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..