Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Eylül '18

 
Kategori
Deneme
 

Hiç Kuran Meali Okudunuz mu?

Hiç Kuran Meali Okudunuz mu?
 

Merhaba sevgili gönül dostlarımız,

Allah'ın, Resulünün SAV ve de sevdiklerinin selam ve bereketi üzerinize olsun.

Yazıların uzun olmasından şikayet geldi. Aslında uzun gibi görünmesine rağmen çok akıcıdır. Yine de gereksiz malumata girmeden kısa tutmaya çalışacağız efendim.

Yıl Ekim 2003. Ramazana bir hafta kalmış. Stresli iş ortamında çalışırken bir email aldım. Maili biraz okuyunca ilgimi çekti, müsait olunca okumak için okunmamış olarak işaretledim.

Mailde bir hikaye vardı ve hikaye sonunda mesaj veriliyordu. Biz dünyaya Allah’I sevdiğimizi ispat etmek için gelmiştik. Başımıza gelen hastalık, bela, musibetlere sabredersek, halimize hep şükredersek ve de O’na emrince kulluk yaparsak sevgimizi ispat etmiş oluruz.

"AŞK BİR DAVAYA BENZER, CEFA ÇEKMEK DE DAVANIN TANIĞIDIR. TANIĞI OLMAYAN HER DAVA MUTLAKA KAYBEDİLİR. CEFA, IZDIRAP, KEDER SENİN AŞKININ TANIKLARIDIR. "
Hz. Mevlânâ, Mesnevi, c.3, 4008

Daha dünya kurulmadan bize dava açıldı. Allah'a olan aşkını ispat et diye.

Mahşerdeki büyük mahkemede, Allah'a olan aşkımızın şahitleri, çektiğimiz hastalıklar, dertler, sıkıntılar, üzüntüler, ve sabrettiğimiz ibadetler, haramlar, günahlar olacaktır.

Rabbimiz bazı inatçı inanmayanlara hiç hastalık, dert, ızdırap, sıkıntı vermiyor. Ki, Allah’ı hatırlamasınlar. Firavunun ömrü boyunca başı bile ağrımadı diyor Hz. Mevlana…

Başımıza gelen her musibet Allah’tan bize  gelen ilahi  mesajlardır. Eğer ki bizler, dert ve sıkıntılarımızın sevgilimizden geldiğini anlayabilirsek, o zaman bu sıkıntı ve  kederlerimizin içindeki rahmeti fark eder, dolayısylada sevinç duyar, lütfedilen bu nimete bol bol şükrederiz.

Mailin sonunda dünyaya neden geldiğini, ölüm sonrasını merak etmez misiniz? İşin ilginç yanı dindar müslümanların bile birkez Kuran-ı Kerim Türkçe Mealini okumamış olmalarıdır.

Herkesin evinde vardır. Yoksa da her AVM’nin kitap reyonunda Kuran Meali vardır. Sigaradan ucuzdur.

Gecelerce düşündüm. Ben neden engelliyim, neden yaşıyorum, Allah acaba Kuran’da ne anlatmış diye. Kuran meali okumaya karar verdim.

Her akşam 2-3 sayfayı düşünerek okuyarak altı-yedi ayda bitirdim. Sadece okumadım, okuduklarımı uyguladım da…

Neticede Allah samimiyetimi gördü, imanla şereflendirdi. Ayrıntıları müsait zaman okuyabilirsiniz: (1)

Avrupa’da, Amerika’da çoğu eğitimli insan Kuran’ı inceliyor, okudukları ayetlerden etkilenip müslüman olan pek çok alim var.

Geçenlerde müslüman olan papazı okumuştum.

İslam’ın yanlışlarını(!) ararken Müslüman oldu

Papaz asistanı Alman Haşim Jeansen, bir Türk ile evlenen kardeşine İslam dininin yanlışlarını bulacağını söyledi. 12 yıl süren araştırma sonunda kendisi Müslüman oldu.

16 yıl öncenin papaz asistanı Haşim Jeansen'in hayatı, kız kardeşinin bir Türk ile evlenmesiyle değişti. Henüz 19 yaşındayken papaz olmak istediğini söyleyen Jeansen (36), kardeşinin İslam dinini seçmesine karşı çıktığını ve bu dinin yanlışlarını ortaya çıkarmaya karar verdiğini belirtti.Bunun için Leiden Üniversitesi'nde Allah'ın varlığı üzerine doktora yapan Jeansen, "7 yıl teoloji üzerine çalıştım. 5 yıl da Ebunnur Üniversitesi'nde teoloji üzerine araştırmalarda bulundum. Fıkıh alanında da doktora yaptım" dedi.

İLK SAYFALARDA SEVDİM

12 yıllık çalışmaları sonunda kendisi de Müslüman olan Jeansen, doğruyu bulma sürecini şu sözlerle anlattı: "Kız kardeşim bir Türk'le evlendi ve Müslüman oldu. Kendisine İslam'ın doğru olmadığını söyledim. Bir kitapçıya gittim ve Almanca bir Kur'an aldım.

Kur'an'ı okuyup kardeşime onun yanlışlarını göstermek istedim. Fakat daha 3 sayfa okumuşken Kur'an'ı çok sevdim. Sonra çok daha fazla okumaya başladım. İkilem içine düştüm. 'Hıristiyan olarak mı kalmalıyım yoksa Müslüman mı olmalıyım?' diye düşündüm.

Bir süre sonra papaza hangi dini seçmem gerektiğini sordum. 'Tanrıya dua et, o sana cevabı verecektir' dedi. Eve gidip dua ettim. Çok ağladım. Tesadüfen Kur'an'dan bir sayfa açtım. Maide suresi geldi. Papaz, öğretmen, din adamları, Kur'an'ı duydukları zaman, onu okudukları zaman kalplerinde kibir yoksa ağlayacaklardır ve bileceklerdir ki bu Allah'ın sözleri. Bu benim için bir sinyaldi. O anda Müslaman olmaya karar verdim."

***

Size Kuran’ın Türkçe mealini okumanızı tavsiye ediyoruz. Allah’a imanınız varsa, Kuran’ın Allah’ın kelamı olduğuna inanıyorsanız neden okumuyorsunuz?

Dindar bir akrabamız Kuran’ın Türkçe mealini hiç okumadığını belli etti. Bizim mahalledeki hacı çok zengin ve çok cimri. Kimseye  sadaka vermez, verene de engel olur. Bir ataist zengin okul yaptırmış, cennetlik işte.

Dedimki senin hiç Kuran okumadığın belli oluyor. Ateist Allah’a inanmıyor. İmansız olduğu için amelleri boşa gider. Cimri namaz kılanlar için ise, namazlarda okuduğun Maun suresinde Allah cimri müslümanları “Yazıklar olsun o namaz kılanlara!” diye uyarıyor. Cevap veremedi.

Maun Suresinin Türkçe Yazılışı ve Okunuşu
-Bismillâhi’r-Rahmâni’r-Rahîm.
1- Eraeytellezî yukezzibu bi’d-dîn.
2- Fezâlike’l-lezî yedu’ul-yetîm.
3- Ve lâ yehuddu alâ ta’âmi’l-miskîn.
4- Feveylun lil-musallîn.
5- Ellezînehum an salâtihim sâhûn.
6- Ellezînehum yurâûn.
7- Ve yemne’ûne’l-mâ’ûn.

Maun Suresinin Anlamı
-Rahmân ve Rahîm olan Allah’ın adıyla.
1- Din gününü yalanlayanı gördün mü?
2- İşte o, yetimi itip kakar.
3- Yoksulu doyurmayı teşvik etmez.
4- Şu namaz kılanların vay haline!
5- Onlar namazlarından gafildirler.
6- Onlar gösteriş yaparlar.
7- Ve onlar en küçük bir yardımı da engellerler.

*********

 

Çok sevdiğim bir söz ile yazımızı bitiyoruz:

“İlk emri “Oku” olan Rabbimiz elbette “Okudun mu?” diye soracaktır.”

Tabi okumaktan maksat anlamak ve anladıklarımızı hayatımıza uygulamaktır.

Cenab-ı Allah hepimize

Kuran’ı okumayı,

Okuduklarımızı anlamayı,

Anladıklarımızı uygulamayı,

Kainata Kuran gözlüğüyle bakmayı NASİP ETSİN İNŞALLAH.

 

 

Celalin Penceresinden

 

 

(1)- http://icimdekibitmeyenozlem.blogspot.com/2016/01/19-bolum-1941.html

 
Toplam blog
: 455
: 812
Kayıt tarihi
: 04.09.12
 
 

1973 Konya Ereğli doğumluyum. Selçuk üni. MYO Elektronik bölümü mezunuyum. 1993'e Friedreich Atak..