Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Ocak '10

 
Kategori
Köpek Bakımı
 

hiçbir eğitim görmeden bir köpeğin yaptıkları

hiçbir eğitim görmeden bir köpeğin yaptıkları
 

EV KÖPEKLERİ VE İNSANSI HAREKETLERİ

Arkadaşımın evinde misafirken, onun köpeklerini izleme fırsatını buldum.

Görünümleri ve cinsleri neolursa olsun hayvan, hayvandır. Veyahutta canlı canlıdır diyebiliriz. Ama bu canlılar beyin taşıyan ve belirli karakteristik özelliği vekimliği olan canlılarsa tabiki insanların dikkatini ve de hayretlerini üzerlerine çekmektedir.

Hal böyle oluncabende arkadaşımınevinde yaşayan iki köpeğin yaşantısını yakından izleme fırsatını buldum.

Biri beş yaşında erkek, diğeri onbeş yaşında dişi. Birinin başına elini sürecek olsan diğeri de koşup geliyor ve kendi başını elinin altına sokuyor ve kendi başınıda okşatmak istiyor ve okşamazsan yalamaya başlıyor.

Yaşlı olan dişi köğek ise devamlı kendisine yatacak yer aramakla meşgul. İllada bir minder üzerine kıvrılıyor. Eğer minder felan bulamazsa, ayakta duruyor ve öyle bakınıyor. Sonra orada uygun bir şey bulursa onu uygun bir yere taşıyor ve onun üzerinde yatıyor ve o üzerinde yattığı bezin bir tarafını da üzerine çekiyor.

Bu davranış: Bu köpeğe öğretilmiş mi? Yoksa bu davranış bu hayvanın beraberinde mi dünyaya geldi.

Yani kotlanmış olarak mı dünyaya geldi. Bu hareketler o hayvana asla öğretilmedi. Artık gerisini siz düşünün.

Sonuç olarak her hayvan dünyaya gelirken, kendi yaşamını ikame etmek üzere öğretilmiş olarak dünyaya geldiklerine emin oldum.....

 
Toplam blog
: 56
: 661
Kayıt tarihi
: 24.02.08
 
 

Emekli, 19 mayıs ..