Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Eylül '07

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Hiçbir şey görmedim!

Hiçbir şey görmedim!
 

Bir zamanlar bir çoban,koyunlarını alıp dağlara çıkınca hayallere dalıp yalnızlığını unutuverirmiş. Üstelik çoban hayallerini kendisine saklamazmış. Köye geldiğinde çevresine toplanan köylülere, kurduğu hayalleri yaşadığı olaylarmış gibi,bir bir anlatırmış. Çeşme başında dans eden peri kızlarını, ıssız sahillerde şarkı söyleyen deniz kızlarını ve daha bir sürü başka şeyler anlatırmış çoban.

Günün birinde çoban,anlattığı şeylere gerçekten de şahit olmuş. Gördükleri karşısında kendinden geçmiş. Köye varınca köylüler;"Bugün neler gördün, hadi anlat bakalım!"diyerek etrafını sarmışlar.

Bizim çoban durgun bir ifade ile;"Hiç!" demiş."Bugün hiç birşey görmedim!"

Kıssadan hisse,herkes payına düşeni alsın!

Sabahtan beri haberlere bakıyorum,gazete başlıklarını televizyonda dinledim. Milliyet'in anasayfasını ve yeni yazılan tüm bloglara şöyle bir göz attım. Henüz içaçıcı bir habere rastlamadım. "Bomba,şehit haberleri,bebek ölümleri,cinayetler,aldatma,tecavüz,gasp,hele birkaç gündür cinnet haberleri. Bir de kutsal Ramazan ayındayız. Tam "Birşeyler ters gidiyor ya,hayırlısı olsun!" derken karşımda kendi kendine çalışan televizyonda haberlerde
önce Meclis Başkanı Köksal Toptan ve daha sonra Cumhurbaşkanı Abdullah Gül mikrofona geldiler, 75. Türk Dil Kurultay'ının açılış töreninde.

Sayın Gül'e bakılırsa Türkçe hiç de öyle sanıldığı gibi tehdit altında filan değil. Hatta sanki benim yazımı okumuş gibi 70 milyonluk ülkede dil kaybolmaz gibi sözler de söyledi. Ne güzel Pembe Köşk'te pembe gözlüklü bir Cumhurbaşkanı!..Söylediğine göre; (Tam metin nasıldı, bilmiyorum, TRT Haberlerinde böyle verildi.)
Almanya'da Almancadan sonra en fazla konuşulan dilmiş. Sanki Almanya'da yaşayan Türklerin hepsi dile tam hakim ve güzelce konuşuyorlar. Birçoğu Kürtçeyi tercih ediyor zaten,buradan kaçan oraya. Türkçenin halini Avrupa'dan transfer edilen gurbetçi sanatçı ve futbolculardan görüyoruz. (Hele bizim Colin Kazım hiç bilmiyor.)

Cumhurbaşkanının söyledikleri ve çizdiği tablo karşısında yukarıdaki çoban gibi güzel hayaller kurdum. Oysa benim ne kaygılarım vardı! Daha dün akşam yazdığım yazıda dile getirmiştim;

-Dükkan ve mağaza isimlerini, hatta cadde-sokak isimleri,
-Giyim-kuşam ile ilgili kavramları,
-Mutfakta kullandığımız araç-gereç,yiyecek ve içeceklerle ilgili kavramları, gittikçe yabancılaşıyor,diye.

Demek ki yanlış bilmişim,ben hiç bir şey yazmadım, onlar hayalmiş....aynen çobanın gördüğü hayaller gibi...
Şimdi içim daha rahat,ohh bee!

Sevgilerimle...








Resim alıntıdır:
http://www.atlantisresim.com

 
Toplam blog
: 480
: 2046
Kayıt tarihi
: 27.03.07
 
 

Üstkimliği ile insan, altkimliği yeterince kalabalık birisi; Eş, anne, öğretmen emeklisi. Doğa, H..