Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Ağustos '12

 
Kategori
Deneme
 

Hiçkimsenin düşünmediği bir fikir, söylemediği bir söz var mıdır acaba?

Hiçkimsenin düşünmediği bir fikir, söylemediği bir söz var mıdır acaba?
 

Hiçkimsenin düşünmediği bir fikir, söylemediği bir söz var mıdır acaba?


Kurulduğu günden beri, üzerinde 60 milyarla ,110 milyar arasında insanın yaşadığı, şu yaşlı ve yorgun Dünyamızda, daha önce hiçkimsenin akıl edemediği, düşünemediği bir fikir; ya da bugüne kadar hiçkimsenin söyleyemediği bir söz, bir cümle var mıdır acaba?

Bana göre, yoktur mesela... Sebebine gelince... Taş devrinden, günümüz uzay çağına gelene kadar,  milyarlarca insan, birbirlerinden ayrı, binbir farklı yerde, birbirlerinden hiç haberleri olmadan binlerce yıl yaşamışlardır belki de...

İnsanoğlu, aynı korku, aynı coşku, aynı keder ve aynı sevinçleri yaşayıp durur; onbinlerce yıldır,   yaşadıkları, sadece kendisine özelmiş gibi gözükse de; kendi gözüne...

Çünkü neredeyse yeryüzüne indiği günden beri, aynı fiziksel ve zihinsel özelliklere sahiptir insanoğlu... Her ne kadar, karekterleri birbirlerinden binbeşyüz derece farklı milyarlarca insan yaşamış olsa da şu koca Dünya'da...

Öyleyse, binlerce kuşaktır aynı ömrü yaşamış olanların, milyarlarca kez aynı duygu durumlarını tekrarlamış, paylaşmış olanların, birbirleriyle aynı şeyleri düşünmüş, hissetmiş, söylemiş olmalarından, daha doğal ne olabilr ki, ne olabilirdi ki insan yaşamında?

İşte sırf bu yüzdendir, iki de bir de " Aaaa! Bunu ben de düşünmüştüm! Ben bunu daha önce farketmiştim!..." şaşkınlığını yaşayışın...

Çünkü insanoğlu, ilk nefesini aldığı günden, son nefesini vereceği ana kadar, aynı bilinmezliklerin peşinden koşmuş, birbiriyle carbon copya aynı soruları sormuştur; kendine ve bilgisine güvendiği herkese de; sonsuz kereler üstelik...

" Ne, nerede, ne zaman, neden, nasıl? " 

O yüzden, gazetecilik, hepimizin doğuştan getirdiği, farkına bile varamadığı, ilk bilinçaltı mesleğidir belki de!... Kim bilir? 

O halde, bütün bu anlattıklarım ışığında tekrar sormak istiyorum hepimize:

Daha önce hiçkimsenin akıl edemediği, düşünemediği bir fikir, bir düşünce, söylemediği bir söz, kurmadığı bir cümle kalmış mıdır acaba?

Ben hiç sanmıyorum. Ya siz?

Hatta tam da şu anda : " Bu yazdıklarını ben, senden önce düşünmüştüm; n'aber? " demeni bekliyorum yüzüme! İster söyleeee! İster söyleme!...

Ben, aklından geçeni biliyorum nasıl olsa!...

Not: Yazıda kullanılan görsel www.ahmetnuray.com adresinden alınmıştır.

 
Toplam blog
: 1349
: 1777
Kayıt tarihi
: 30.01.11
 
 

İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler veTanıtım, A.Ö.F. Adalet Yüksek Meslek ..