Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Aralık '08

 
Kategori
Yılbaşı
 

Hicri yılbaşınız kutlu olsun

Hicri yılbaşınız kutlu olsun
 

1950'de hacı sayısı yüz binlerle ifade edilirdi, şimdi 4 milyon müslüman hacca gitmektedir.


Sevgili blok ailesi, uzun süredir hiç makale yazmıyordum. Ülke dirlik ve düzenine gayret eden, kurbana, dini inançlara saygılı olan bir dünya özlemindeyim. Bu konuda rahatsız olduğum gazete, tv haberleri ve blok yazılarından sonra 6 aydır hiç yazı yazmadım, ancak gelen soru ve mesajları okuyucuya olan saygımla cevapladım yayınladım.
Şimdi HİCRİ YILBAŞINA geldik. Bir yazı yazayım ama o yine hicri yılbaşı hakkında olsun istedim.

Hicret Peygamber Efendimiz Hz. Muhammet Mustafa (sav)’in Mekke’de kendisine ve bütün inanan Müslümanlara yapılan zulüm ve eziyetlerden Medine’ye yolculuktur.

Uzun, meşakkatli bir çöl yolculuğu, günlerce süren, yalın ayak kızgın çöl kumunda yürünen ve her gece çöl fırtınalarıyla kum yığınları altında kalınan bir yolculuktur. Sonu aydınlık olan uzun bir yol.

Efendimiz Hz. Muhammed (sav) ise yalnız olarak ve günlerce Sevr mağarasında bekleyip Mekke’yi gözetleyerek bu yolculuğa bir süre sonra çıktı. Yanında her zaman ona sadık kalan ilk inanan, ilk mümin ve Müslüman Hz. Ebubekir (ra) var. Yolculukta takip var, silahlar var, çırpınırcasına arayış var, ama efendimiz sakin, endişesiz... Yanındaki yoldaşına bir çift sözü var. “Allah bizimle beraber, endişelenme” bu ne müthiş bir irade, nasıl bir tevekkül, nasıl bir güç. Ebu Süfyan’ın karısı Hind’in dediği gibi nasıl bir güçle uğraştığımızı bilmeden nasıl onunla başa çıkabiliriz ki, o bizim bilmediğimiz yerlerden yardım alıyor, yazılar getiriyor demişti. Bu akıllı kadın ve kocası sonunda Müslüman’da oldular.

Onları ve bütün inananları rahmetle anıyor ve Hicri yılın doğuşu olan 622 senesi muharrem ayını bugün yeryüzünde yaşayan 1, 6 milyar Müslüman’la beraber coşkuyla yaşıyorum.

İslam âlemi o zaman 100’den az bir toplulukla evlerinden, yurtlarından, yaşadıkları şehirden çıkarılmıştı. Şimdi ise 1, 6 milyar Müslüman bu günü kutluyor ve o dönemi yaşayan başta Efendimiz Hz. Muhammed Mustafa (sav) olmak üzere tüm ashabını ve onlar gibi yaşayan Müslümanları selam, dua ve rahmetle anıyor. Allah makamınızı en yüksek mertebelere çıkarsın. Mükâfatınızı Zatına yakışır şekilde güzel ve üstün kılsın. Bizleri de sizlere kavuştuğumuz ölüm gününde size ulaşmak şerefiyle ve saadetiyle mutlu kılsın.

Muammer MURAT

İnsan Kaynakları Yönetim Danışmanı (29.12.08)

http://www.muammermurat.com/

 
Toplam blog
: 163
: 4552
Kayıt tarihi
: 03.09.07
 
 

1965 yılında Erzincan'da doğdu, İzmir'de yüksek eğitim alıp, devlet memuru oldu. 5 yıl süreyle bi..