Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Mayıs '09

 
Kategori
Özel Günler
 

Hıdrellez geldi hoşgeldi

Hıdrellez geldi hoşgeldi
 

Çoğumuz biliriz Hıdrellez’de kırmızı keselere para konur ve gül ağacına asılır. Ayrıca toprağa ya da kuma ne istiyorsan çizersin parmağınla ya da sopayla. Ev, araba, sevgili, eş, bebek, para. Sanırım başka da bir şey çizilmez. Evin kapısına yeşil otlar asılır, evin her odasına bu yeşil otlardan ayrıca serpiştirilir. O akşam yıkanırken suyun içine yine bu otlardan atılır. Bunlar Hıdrellez’den bir gün önce akşamdan yapılır. Yani bu akşam…

Hıdrellez sabahı ise, evin bütün pencereleri açılır, evin içine bolluk bereket girsin diye. Bu arada sabah erkenden içinde para olan kırmızı kese gül ağacından alınır ve cüzdanına konur. Eğer ev, araba, sevgili, eş, bebek, para resimleri bir kağıda çizilmişse, o kağıt erkenden denize atılır. Komik gelse de bunların çoğunu yapıyorum. Keseyi mutlaka asıyorum gül ağacına. Ama öyle kağıda birşeyler çizmiyorum. Bir sene çizmiştim, arabamı o sene mi almıştım hatırlamıyorum.

Öyle ya da böyle, doğru ya da yanlış, komik ya da değil; bunları yapmanın bir zararı yok. Dahası keyif veriyorsa ve tatlı bir huzuru varsa bu inancın, gerisi hikaye.

Ben sadece yukarıda yazdığım ayrıntılarıyla ilgiliyim Sevgili Hıdrellezin. Ama bu sene annem yanımda olmadığı için durum abartı oldu biraz. Annem sabah aradı.

-Hıdrellezi unutma

-Unutmam anne kese hazır, kağıda bir şeyler de yaptım bu sene, hadi hayırlısı bakalım. Bak bu sene dileklerim kabul oldu, oldu. Olmadı Hıdrellez kendi kaybeder ona göre.

-Aaa deme öyle yap sen. Bak ekmekliğin yanında yeni aldığım tahta kaşık var, onunla helva kavur.

-Yok artık anne

-Yap dedim dinle beni!

-Peki anne

Akşamüzeri tekrar aradı.

-Kızım dolapta yaprak var.

-Ne yapayım?

-Eve gidince al onları dolaptan, bir çay bardağı pirincin içine at naneyi, domatesi..

-Aaa anne daha neler

-Al kızım yaprakları dinle sen beni

Ben gülmeye başladım.

-Gülme bir çay bardağı pirinç…

-Anne tamam akşam eve gittiğimde seni arayacağım

Gülerek kapattım telefonu. Masama baktım; incelenecek dergiler, hazırlanacak haberler, raporlar beni bekliyor. Ve dünya tatlısı annem bir çay bardağı pirinç diyor, güldürüyor beni.

Saat 22:42

Kese asıldı. Yeşilliklerle banyo yapıldı. Sarma sarıldı. Bileğim kadar oldu ama olsun annemin gönlü oldu. Hıdrellez için, anne aşkına böyle komik bir akşam oldu.

Dışarıda birileri ateşten atlıyor. Annem duymasın!

Mutlu Hıdrellezler…

Bubinick

 
Toplam blog
: 58
: 819
Kayıt tarihi
: 19.07.07
 
 

Bir çok şeyden keyif alırım, okumaktan, okuduğum kitaplarda sevdiğim satırların altını çizmekten,..