Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Mayıs '08

 
Kategori
Özel Günler
 

Hıdrellez

Hıdrellez
 

medya.zaman.com.tr


Bir yılın içindeki günlerden, en çok hangisini sevdiğimi sorsalar, aklıma yılbaşından bile önce Hıdrellez gelir. Sonra da doğum günüm, Dünya Barış Günü olduğu için ve hazan mevsiminin başladığı gün olduğu için.

Çocukluğumdan beri, her Hıdrellez'de dilek dilerim. Minik bir kağıda dileğimi yazar, bir gül ağacının altına koyar, sabah da erkenden alırım. Sonra da denize atarım dilek kağıdımı. Bir yıl ne kadar çabuk geçmiş diye düşünürüm.

Hızır ve İlyas sözcükleri söylene söylene halk ağzında “Hıdrellez” biçimini almıştır.Hızır, bazı İslam bilginlerine göre peygamber olup, asıl adı “Elyasa”dır. Bazı bilginler ise Hz. Hızır’ın veli veya melek olduğunu iddia etmişlerdir. Rivayete göre Hz. Hızır ile Hz. İlyas, “ab-ı hayat” içmişler ve ölümsüzlüğe kavuşmuşlardır. Bu iki arkadaş ab-ı hayatı içtikten sonra; Hızır karadakilerin, İlyas ise denizdekilerin yardımcısı olmuştur. Hızır ile İlyas 6 Mayıs tarihinde buluşurlarmış. Bu buluşma ile birlikte dünya da yeşilliklere bürünürmüş

Yaşama renk ve anlam ekleyen şeyler diye düşünüyorum bu gelenekleri. Uymaktan da hiç geri kalmıyorum. Ve şuna inanıyorum ki, dilediğim her şey de kabul oluyor. Dilek bu akşam dileniyor ve sabah dilek kağıdı gülün dibinden alınıyor. Henüz ne dileyeceğime karar vermedim. Birkaç dilek dilesem olur mu diye düşünmedim değil.

Tanrı'nın ne yapmak istediğini hep merak etmişimdir. Bizi neden yarattı, neden herkesi eşit yaratmadı, özürlüleri yaratırken aklında ne vardı vs gibi şeyleri gün içinde sık sık düşünürüm. Bu dünya bir sınav yeriyse, kaç sınavım kaldı verilecek diye de düşünmekten geri duramam. Tanrı, bu güzellikleri yaratıp, orta yerine insanları - kurgulu oyuncaklar gibi - salıp, yukarından bakıp eğleniyor olamaz. Peki, o zaman amacı neydi? Şu ' Nirvana ' sorunu mu yoksa? Fenafillah mı denirdi sahi o mertebeye? Ruhumuzu yüceltmesine yücelteceğiz de, çevremizdeki insanlar izin vermiyor ki?

Evet... Hızır ile İlyas kucaklaşacaklar... Kalbimi huzurla doldurmalarını isteyeceğim. Kimbilir, belki de ruhani alem şu anda yaşadığımız alemden daha gerçektir.

Bu yazıyı 1 yıl önce yazmıştım. Gerçekten ne çabuk geçmiş 1 yıl... Yine dilek diledim. Belki çoğu kişiye saçma gelebilir, ama ben seviyorum gelenekleri.

Işıkla, güzelliklerle, sevgiyle kalın daima...

 
Toplam blog
: 261
: 2212
Kayıt tarihi
: 23.07.07
 
 

1954 Antalya doğumlu ve Antalyalı'yım. Ülkemin ve özellikle bu şehrin sevdalısıyım. Sanatın pek çok ..