Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Şubat '11

 
Kategori
İnançlar
 

Hikmetler

Hikmetler
 

Resim, ahmetyesevi.net'ten...


Her gün milyonlarca kelimeyle yazılar yazıyor, bir şeyleri düzeltmeye çalışıyoruz. Bazen öyle kıssalar vardır ki; bizim kitaplarla anlatamayacağımız dersi, birkaç kelime içinde verirler. İşte onlardan birkaçı: 

EMANET GERDANLIK 

israiloğulları arasında âlim bir adam vardı. Adamın çok sevdiği karısı vefat edince üzüntüden kendisini evine kapatmıştı. Kimseler yanına giremiyordu. Bilge bir kadın onun bu halini duyunca evine gitti. 

Benim onunla bir meselem var, kendisine bizzat sormam lâzım” diyerek diretti. Birisi âlim adama seslenerek: 

“Burada bir kadın var, senden bir şeyler sormak istiyor. Herkes gitti bir tek o kaldı” dedi. Âlim kadının içeri girmesine izin verdi. Kadın içeri girince: 

“Sana bir şey sormak istiyorum. Ben komşumdan ödünç olarak bir gerdanlık aldım. Onu bir müddet taktım. Sonra onu benden geri istediler. Bunu onlara geri vereyim mi?” dedi. Adam: 

“Evet, vallahi vermelisin” diye cevap verdi. Kadın: 

Ama epey zaman oldu alalı. Hem de çok sevdim onu” diye itiraz edince, “Öyleyse kolyeyi hemen vermelisin. Zira ödünç alalı epey zaman olmuş” dedi. 

Kadın bu cevap üzerine adama: “Allah iyiliğini versin! Sen Allah'ın sana ödünç verip de sonra aldığı şeye mi üzülüyorsun? O, verdiği şeyde senden daha çok hak sahibi değil mi?” 

Adam, kadının bu sözleriyle kendine geldi, yaptığının yanlış olduğunu anladı. 

x x x 

SABIR RAHMETE İLTİCADIR 

Sabır, insanın güçsüz kaldığında Yaradan'dan yardım istemesi, O'nun rahmetine yönelmesidir. 

Hasan Basrî der ki: “Allah katında iki yudumdan daha hoş bir içecek yoktur. Birincisi; acıklı bir musibetin gam ve kederini yutup onu güzel bir şekilde savmaktır. İkincisi de; öfkeyi yutup onu yumuşaklıkla savmaktır.” 

Zünnun-u Mısrî de sabrı tanımlarken şöyle der: “Sabır insanı yasaklardan uzak tutar. Belanın acılarını yudumlarken sükûnetini ve vakarını muhafaza eder. Fakir düştüğünde de zengin görünmesini sağlar.” 

x x x 

KOMŞULARINA SAYGILI OL 

Ebu Hureyre Hazretlerinin nurlu öğütlerinden: 

Ey oğul! Komşularına saygılı ol. Komşu kadınlarının büyüklerini ana, orta yaşlılarını kardeş, küçüklerini kızın say, onlara o gözle bak ki, iyi hareket etmiş olasın. 

Ey oğul! İş başında olan zevatın yanına zarurî bir işin olmadıkça gitme, teklifsiz yanlarına girme, izin alarak edep ve terbiye ile gir. Söyleyeceklerini senden büyüklerden ve aklı erenlerden sor. Meramını yavaşça ve güzelce anlat. Onlara da hürmet göster. 

x x x 

GÜÇLÜ MÜMİN 

Allah Resulü (a.s.m) buyurdu: 

Sana faydalı olacak şeye karşı hırslı ol! Allah'tan yardım dile ve acze düşme! 

Başına bir şey gelirse, sakın şöyle deme: “Eğer şunu yapsaydım şöyle olurdu.” Fakat şöyle de: “Allah takdir etti ve dilediğini yaptı.” 

Çünkü “keşke” türünden sözler şeytan işidir. 

x x x 

GÜNÜN DUASI 

Allah'ım! Nimetlerinden bize nimet, rızıklarından bize rızık, sırrından bize sır, bereketinden bize bereket ver! 

x x x 

NOT: Yukarıdaki kıssalar ve dua, Saatli Maarif Takviminin Şubat 2011 sayfalarından alınmıştır. 

 
Toplam blog
: 1412
: 1241
Kayıt tarihi
: 04.06.10
 
 

Ücret karşılığı hiçbir yerde çalışmıyorum. Sandıklı'da doğdum. Kuleli Askerî Lisesi, Kara Harp Okul..