Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Ocak '11

 
Kategori
Kültür Turizmi
 

Himalayalara Doğru Trekking Günlerim Başlıyor

27.09/28.9-2010
Sabah 7:30 gibi kahvaltımı yapar yapmaz diğer trekking yolcularını ve rehberimi görmek için 7:50 gibi resepsiyona indim. Rehberimin adı Radika’ydı. Benimle birlikte aynı parkuru yapacak olan fransız çift ve 10 günlük trekking parkurunu yapacak olan amerikalı çift olmak üzere toplam 5 kişiydik. Her grubun kendine özel rehberi vardı. Hep birlikte arabaya binip trekking başlangıç noktasına doğru hareket ettik. Bir buçuk saat sonra trekking başlangıç noktasındaydık. Çantalarımızı sırtımıza alıp yürümeye başladık. Bugün toplam 5 saat yürüyüş yapıp 1470 m’deki Hille’de konaklayacaktık. Yürüdüğümüz yol çok güzeldi. Yemyeşil pirinç tarlaları, rengarenk kelebekler ve küçük küçük köyler. 3 grup aynı anda başlasakta her grubun temposu birbirinden farklı olduğu için bir müddet sonra birbirimizden ayrılmak zorunda kaldık. Bugünkü yürüyüş alanımız açık alanda olduğu için güneş insanı bayağı yoruyordu. Serinlemek için geçtiğimiz köylerdeki çeşmelerden akan su ile bedenimdeki sıcaklığı soğutmaya çalıştım. Trekking yolu üzerinde sık sık toprak kayması olduğundan herhangi bir şey olduğunda bize hemen ulaşabilmeleri için kontrol noktaları oluşturmuşlardı. Bugün iki ayrı kontrol noktasında durup kaydımızı yaptırdık. 

Öğlen yemeğimizi şirin bir köyün küçük resturanttında yedik. Öğlen yemeğinden sonra tekrar yola koyulduk. O çicek senin, bu kelebek benim kuş, böcek yürürken Radika birden beni kendine doğru çekti ve meğer ise zehirli bir yılan yanımdan geçiyormuş. Radika yılanı görüp kendi tarafına doğru beni çekmese yılan faciası yaşayabilirdim. Anlayacağınız ucuz kurtuldum. Saat 14:30 da o geceyi geçireceğimiz Dipak Lodge’a geldik. Trekking süresince insanların gecelerini geçirdikleri küçük otelciklere Lodge adını vermişler. Otelcikler diyorum çünkü geceyi geçireceğiniz odada yatak ve sehpa dışında başka eşya yer almıyor. Banyo ve tuvalet ise diğer lodge müşterileri ile birlikte kullanılıyor. Bu arada oda ücretiniz o gün yediğiniz 3 öğün yemeğin onda biri kadar. Lodgelerin bağlı oluğu özel bir kuruluş var ve bu kuruluş tarafından Lodge fiyatları fikse edilmiş. Kısaca fiyatlar çok uygun. Rehber dahil trekking seyahati için tek kişi max bol bol 350 usd harcarsınız. Eğer grup olarak gidersek bu ücret daha da azalabilir. 

İkinci gün trekking 7, 5 saat sürdü. Günün sonunda 2874 m’deki Goripanne’ye geldik. Bugünkü yürüyüş biraz zorluydu. Sürekli ormanın içindeki yoldan yukarı doğru tırmandık. Akşam Goripanne’deki Snowland Lodge’una geldiğimizde sol dizimin ağrıdığını farkettim. Radika’dan aldığım bandaj ile sol dizimi sardım ve başıma fazla iş açmaması için dua ettim. Snowland Lodge’unun giriş holünde kocaman bir soba vardı. Duş aldıktan sonra hep birlikte sobanın etrafında oturup lafladık. Fransız çift ile bayağı samimi olmaya başlamıştık. Mari, Paris’te film çekiyordu. Annu ise daha önce Philips’te çalışmıştı şimdi ise ismini şu an hatırlamadığım adı duyulmuş bir şirkette çalışıyordu. Arkadaşlarının tavsiyesine uyarak buraya gelmişlerdi. 

Snowland Lodge’un bulunduğu köy diğerlerine göre daha gelişmişti. İnternet cafe ve kitap satan dükkanlar vardı. Tibet’e giderken Çin Hükümetinin kısıtlaması sebebiyle tüm kitaplarımı Katmandu’da bırakmak zorunda kaldığımdan buradaki kitaçıdan kendime bir kitap satın aldım. Günlük yürüyüşler 14:30-15:00 gibi bitiyordu. Sonrasında kitap okumak iyi olabilirdi. 

Yarın sabah 4:30 yataktan kalkıp Poone Hile gideceğiz. Poon Hille’den sonra bir de 6 saatlik yürüyüşümüz var. Erkenden yatıp yarına hazırlanmam gerekiyor..
Poone Hill’de tekrar görüşmek üzere 

Sevgiler 

 
Toplam blog
: 615
: 248
Kayıt tarihi
: 09.11.10
 
 

Geçmişte finans sektöründe ağırlıklı olarak iyileştirme ve geliştirme projelerinin hayata geçiril..