Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Temmuz '17

 
Kategori
Özel Lezzet Durakları
 

Hindistan cevizli havuç topları

Hindistan cevizli havuç topları
 

görsel netten alıntı


HİNDİSTAN CEVİZLİ HAVUÇ TOPLARI

Bayramdan 2 gün önce oğlum eşi ve küçük oğlu ile Ankara’dan geldiler. İlkokul üçüncü sınıfta okuyan torunum çok akıllı hazır cevap ele avuca sığmayan bir çocuk. Bayramda gelecek misafirlere baklava mı alalım yoksa evde tatlı mı yapalım diye konuşurken, bizim akıllı torun: “Babaanne Hindistan cevizli havuç topları yapalım ben de sana yardım ederim dedi” Ertesi günü dedesi ile markete gidip 1 kg havuç 250 gr bebe bisküvisi ceviz içi ve Hindistan cevizi alıp geldiler. Birlikte Hindistan cevizli toplarımızı yapmaya koyulduk.

Önce 5 adet havucu ben soydum o rendeledi ve 1,5 su bardağı şekerle yanmaz tavada çevirdi havuçlar pişince soğumaya bıraktı. Bebe bisküvilerini robottan geçirdi sonra 1 çay bardağı cevizi de robottan geçirip havuç karışımının içine ilave etti içine 1 tatlı kaşığı tarçın koyup hepsini iyice karıştırdıktan sonra ceviz büyüklüğünde toplar yapıp tepsiye septiği 1 çay fincanı Hindistan cevizine bulayıp havuç toplarını yaptı şaşırdım kaldım “nereden öğrendin sen” dediğimde:  “Annemden diye cevapladı. Bayramda misafirlere ikram ettik çok beğendiler size de tavsiye ederim.

NAHİDE ÇELEBİ

 
Toplam blog
: 1977
: 1045
Kayıt tarihi
: 25.11.08
 
 

Erzurum doğumlu, Ankara'da yaşıyor. D.T.C.F mezunu, emekli lise öğretmeni, evli, 2 çocuklu. "İsya..