Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Ağustos '14

 
Kategori
Deneme
 

Hırsızlıkla suçlanmak

Hırsızlıkla suçlanmak
 

Hayatımda hiç kimseyi suçlamadım. Yani suçlamaktan kastım 'hırsızlık' gibi suçlardan dolayı birini suçlamadım. Lakin geçen hafta böyle bir olay başıma geldi. Hırsızlıkla suçlandım. 23 yaşıma geldim ve hayatımda hiçbir şey çalmadım. Tamam küçükken buzluktaki dondurmayı aşıran bendim. Lakin bunun dışında bir şey çalmadım.

Olaya gelirsek go-kard pistinde çalışırken oğluyla gelmiş bir babayı ağırladık. Telefonunu kaybettiğini söyledi. Arabalara baktık daha sonra kendisi de baktı. Sonra oğluyla beraber pistte gezdik. Üçümüz her yeri bütün pisti aradık. Lakin sonuç olarak adam telefonumu çaldınız dedi. Şimdi şunu parantez de belirteyim bu olay Amerika da oluyor ve adam Amerikalı.

Adam; hadi oyunu bırakın, telefonumu verin bana, dedi. Şaşırdım sonra iftira bombardımanı başladı. Sen çaldın telefonumu.

Hemen ceplerimi boşalttım. Tişörtümü bile çıkardım. İnanmıyorsan polisi arayalım dedim. Zonk! Adamın yüzü değişti. Tanrı şahidimdir, polise gerek yok dedi. Yani hem karşı tarafı hırsızlıkla suçlayacaksınız hem de polisi aramayı reddedeceksiniz. Akıl alır iş değil! Sinir harbi yaşadık! Artık kendimi tutamaya adama bağırmaya hatta üstüne yürüyüp yumruk için gardımı çaktırmadan almaya başladım. Lakin sorun vardı! Amerikadaydım! Bunu hatırlayınca durdum. Ancak sinirlerim kopmuştu bir kere. Patronu bulmaya gittim. Hıncımı patrondan aldım bağırış çağırış birbirini izledi adamcağız benden korktu. Sonra öfkemi tellerden aldım. Tellere vurmak rahatlattı. 1 saate anca sakinleştim.

Olayı düşünürken ne kadar gururlu olduğumu fark ettim. Sanırım Türk gururu dedikleri bu olsa gerek. Lakin Amerikalılar için kanaatim değişti. Çünkü bu olayla beraber Amerikalıların ne kadar iyi insanlar olsa da birbirlerini hırsızlıkla çok kolay suçladıklarını duydum. Bu bizde yok. Olamaz da! Hiç kimse Türkiye de birinin suratına sen benim malımı çaldın diyecek kadar aklını yitirmedi. Biz de böyle bir şey dersen sorumluluğunu almış olursun. Bir Türkün ha anasına küfür etmişsin ha sen hırsızsın demişsin aynı şey. Buradan birini dövmeden ayrılırsam ne mutlu bana.

Sağlıcakla kalın.

 

Emre Erden 

 
Toplam blog
: 203
: 322
Kayıt tarihi
: 16.11.13
 
 

1991 İskenderun doğumlu. EMU Mütercim Tercümanlık, Amasya Üniversitesi İngilizce Öğretmenliği mezun..