Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Mayıs '13

 
Kategori
Ekonomi - Finans
 

Hisse senetlerinden nasıl yüksek kazanç elde edebilirim?

Hisse senetlerinden nasıl yüksek kazanç elde edebilirim?
 

www.aliozdemir.net


1989 yılında kulaktan dolma bilgilerle 17 TL'den E.. adlı hisse senedini satın aldım. 1990 yılında 1. Körfez savaşı çıkınca şirketin hissesinin değeri 3.5 TL'ye indi. Pişman olup sattım. Aradan 1 yıl geçince senedin fiyatı eski değerini katbe kat geçti.

 

1993 yılında yeniden 10 kadar şirketin senetlerini aldım. O zamanlar internet, ekonomi kanalları, uzmanlar yoktu. Aldığım hisselerin tümü güvenilmez şirketlere aitti. 9 ayda yatırdığım para 4-5 kat arttı. Ancak 1994'te dövizde yüksek bir devalüasyon yapıldı. Dolar 14 TL'den 42 TL'ye fırladı. Borsa da 23 binlerden 11 binlere indi. Panikleyip tüm senetlerimi sattım. Aradan bir yıl geçti sattığım senetler eski değerlerinin çok üzerine çıktı.

 

1995 yılında yaşadığım ilde bulunan borsa acentesi üzerinden işlem yapıyordum. Acentenin yetki belgesi yokmuş. Bizim hisselerimizi gizlice satıp kayıplara karıştılar. 4 şahsı mahkemeye verdik. Ancak hukuk sistemi bu konulara vakıf olmadığı için 5 yıl süren mahkemeden hiç bir şey elde edemedik. Bizi dolandıran şahıslar şu anda Bolu'nun saygın iş adamları olarak ortada geziyorlar. Allah onların bin türlü belasını versin.

 

1998 yılında küçük bir meblağ ile hisse aldım. Biraz kazandım. Uzakdoğu ve Rusya'daki kriz bahane edilerek endeks geriletildi. Yine panikleyip zararına sistemden çıktım.

 

2001 yılında yeniden ezbere hisse senetleri aldım. Bu kez de dış güçler Türkiye'deki iktidarı alaşağı etmek için finansal kriz çıkardılar. Dolar 600 binden 1 milyon 600 bine yükseldi. Borsa 20 binlerden 6 binlere geriledi. Yine panikleyip hisseleri elden çıkardım.

 

Daha sonraları borsadan direkt hisse senedi almadım. Güvenilir bankaların A ve B tipi fonlarını tercih ettim. Bunlar çok makul gelirler sağladılar.

 

2010 yılında endeks 55 binlerdeyken yeniden hisse aldım. Endeks 70 binlere çıktı. Epey kazancım olmuştu. Sonra aniden 48 binlere geriledi. Pes etmedim. Kaçmadım. Sabrettim. Ekonomiden anladığını ifade eden koca koca yorumcular 2012'de endeks 35-40 binlere düşer diye yazdılar. Hiç birisine inanmadım. Ve bir yılda İstanbul Borsası 92 binlere yükseldi. Güvenilir şirketlerin ortaklık kağıtları yüzde 50 - 200 değer kazandı.

 

Son 1-2 aydır yumuşak koltuklarına oturup ahkam kesenler yine borsa çok düşecek diye korku salıyorlar. Bunların amacı şu fiyatları biraz düşürüp amatörlerin elindeki kağıtları ucuza kapatmak.

 

İstanbul Borsasında (BİST) işlem gören ilk 30 ya da 50 büyük şirketin hisseleri asla zarar ettirmez. Fiyatlar biraz gevşer ama hemen toparlanır.

 

Diyelim ki 100 bin TL kadar tasarrufunuz var. Bunu 10-20 farklı hisse senedine dağıtınız. 1 yıl içinde faizin, dövizin, altının 3-5 katı kazanç elde edersiniz.

 

 

Ali Özdemir

Web: www.aliozdemir.net

E-posta: aozdemir53@hotmail.com

KKTC

  

 
Toplam blog
: 288
: 1733
Kayıt tarihi
: 24.04.11
 
 

Eğitimci - Yazar - Yayıncı. 1968'de doğdu. Marmara Üniversitesi, Teknik Eğitim Fakültesini bitird..