Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Şubat '21

 
Kategori
Tarih
 

Hititler

                                                                  HİTİTLER

     Dudaklarının kıpırtısı sese dönüştü, kısık şekilde tekrara başladı: 

     “Bu bir sırdır! Ben Büyük Kral, imparatorluğun sahibi, tanrıların hizmetkârı, adaletli hüküm veren… Halkıma hep iyi davrandım, ülkeme yeni topraklar kazandırdım, esirlerimi kılıçtan geçirmedim, ben Büyük Kral, ülkeme uzun yıllar hizmet ettim, Teşup’un emrinden ayrılmadım, gazabından korktum, her yıl kurbanlar sundum ona, zaferlerimle onu ödüllendirdim, o da savaşları kazanmamda bana yardım etti.

    Şimdi Teşup’layım, giseyanın köklerinin dibinde, onlar çevreliyor beni. Yanımda giskalmus, Gulsa’ya minnettarım, kaderimi halkıma adamak üzere yazdı. Selâm olsun ona, selâm olsun Namni’ye bizi kutsadığı için, selâm olsun tüm tanrılara.

 

     Ey halkım, artık aranızda değilim, Teşup’la birlikteyim ve tüm tanrılarla. Bundan sonra varisim sizi yönetecek. Ona uyun. Bundan böyle ben bir sırrım. Yerimi kimse bilmeyecek. Son nefesimi verdikten sonra siz naaşımı bile göremeden yok olacağım. Siz beni göremeyeceksiniz, ben sizi izleyeceğim Tanrı Teşup’la. Ne yakınınızdayım ne uzağınızda, bir yüzüm göğe bakacak bir yüzüm Hattuşaş’a. Su Tanrısıyla dehlizlerden su taşıyacağım size, Karanlıklar Tanrısı ile tünellerde dolaşacağım. Teşup’un kutsadığı, Namni’nin sahibi olduğu küçük dağda olacağım, tepesinde çam ağaçları, rüzgârla Hattuşaş’a varacağım.

    Ey kutsal dağ, bas bağrına beni, gizle, açık etme sırrımı, izin ver bazen tünellerinden çıkıp göğü seyredeyim.”

      Ve şu sözler döküldü son olarak:

    "Sahi kim bu Hititler? Biz ne kadar biliyoruz vatan topraklarında yükselen bu kadim milleti? Ve sırları nedir?"

 

   HARUN ATALAY

 

   https://www.atalayharun.com/

 

   https://www.facebook.com/HARUNATALAY19

 

   https://www.instagram.com/harunatalaypisatel/

 

   https://twitter.com/HARUNATALAYY

 
Toplam blog
: 51
: 275
Kayıt tarihi
: 15.02.11
 
 

"OKUMAK VE YAZMAK DÜNYANIN EN GÜZEL DAVRANIŞLARINDAN BİRİDİR" Bu düşünce çerçevesinde hareket etm..