Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Ekim '14

 
Kategori
Güncel
 

Hitler Karakolları/Hiçbir suçunuz olmadığı halde polis sizi 24 saat tutuklayabilir

Hitler Karakolları/Hiçbir suçunuz olmadığı halde polis sizi 24 saat tutuklayabilir
 

Durumunuz şüpheliyse… Polis bu ya, güvenlik uzmanı mı? Pedagoji mi okudu, psikoloji mi? İnsan davranışları konusunda ne bilgisi var ki. Benim gibi, sizin gibi lise mezunu veya kıytırık bir üniversiteden mezun olmuş. Yani bir insanın durumunun şüpheli olduğunu nasıl anlayacak ki…

Durmadan sağa sola bakıyor… Adamda tik var belki. Ya da meraklı bir yabancı.  Katil suratı var… Nasıl oluyor katil suratı? Peki, hani olsun da eşit davranılacak mı? Bana tipimden dolayı sapık dedin, arka sokaktaki kız çocuklarını güvenceye almak için karakola götürdün. Sopalı sakallılara napacaksın? Ben ihtimal sapıksam onlar da IŞİD militanı olabilir. Üstelik onların elinde sopa var. Yani kavgaya gelmişler. Onlar masum oluyor da sırf tipimden dolayı ben mi sapık oluyorum. Böyle bir durumda onlara dokunma, beni gözaltına al, bak ben o zaman o karakollara… Gerisini söylemeyim! Biz bu polisçilik filmini biliyoruz kardeşim, hem diktatör hem de adaletsiz! Başkasını bilmem, kendi adıma konuşayım; ben böyle “makul şüpheli” gibi dandikten gerekçeyle alıkonulmak istenirsem karşı koyarım!

Bu işin makulü falan olmaz, şüphe eylemdir… Kişi eyleme kalkmadığı sürece elini bile süremezsin! İnsanların naptığını nereden biliyorsun sen ya! Saklanıyor… Kim bilir ne nedeni var! Alacaklısı mı var, karısı zamparalık yaparken mi yakaladı, kanlısından mı kaçıyor… Sen böyle birini görür görmez götüreceksin değil mi? Alacaklısından kaçan adamı şüpheli hareketleri var diye tutup karakola götüreceksin.

Polisin önyargıları da cabası… Yani gerçekçi olalım, çoğu kültürlü ve eğitimli değil. Ülkemizin insanları işte. Bar fedaisi, pavyon serserisi, sokaklardaki evsiz yurtsuzlar, içki içenler, gece gezenler… Kimliğine baktı, doğum yeri Tunceli, al götür… Ya ben pavyon kabadayısı olabilirim, vukuatım yoksa sırf konumumdan dolayı niye “makul şüpheli” alayım ki… Dikkatini çekerim Kobani’de biz değil, sakallılar kelle kesiyor…

Polis zaten güvenlik için gereğini yapacak… Güvenlik hassasiyeti Kerim Korkut’un siyasetinde var;  güvenlik için gerekirse “Marya’nın yorganını bile kaldırırım” diyorum. Ama ortada eylem olacak. Suç işleme ihtimali varmış, sen de gözünü dört aç kardeşim. Bu arada Molotof konusunda hükümeti destekliyorum. Terör heveslileri eleştiriyor ama Molotof bal gibi silah.

Ülkede güvenliği sağlayamadığınız için bu yollara başvuruyorsanız halkı döverek yönetemezsiniz, demokrasi dışı tedbirler yerine güvenlik güçlerinin etkinliğini artıracaksınız. Doğrusu ülkemizde savaş hali gibi bir durum var ve bu nedenle geçici olarak böyle sert tedbirlere başvurduğunuzu söyleseniz yine de anlayacağız. Bize sanki yönetim anlayışınız böyleymiş gibi geliyor.

Bu durumda en iyisi sokağa çıkmamak. Gerekçe yok,neden yok; polis sizin durumunuzu şüpheli bulduysa alıp götürecek. Kanun böyle ama uygulaması bu kadar ağır olmaz. Polisin içinde nasıl insanlar var biliyor musunuz. Yerlerde sürüklenmeniz,dövülmeniz hatta Allah göstermesin ölmeniz bile mümkün. Kanun polise diyor ki şüphelendiğini al getir. E siz de suçsuzsunuz.Niye ben gideyim nezarethanede 24 saat hapis kalayım ki.Tabii ki direneceğim. Sonunda nolur Allah bilir. Polis emir almış.Yetkisi var.İster yerlerde sürükler,ister döverek götürür. İşte o zaman bu ülkede neler olur ben bu kanunu çıkaranlara sorarım!

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..