Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Kasım '07

 
Kategori
Blog
 

Hitlere ne oldu?

Hitlere ne oldu?
 

Efendim başlıkta biraz kelime oyunu yapmaya çalıştım. Hani Adolf Hitler’e ne olduğunun sırrını vereceğimi sanıp millet yazıya hoop diye atlasın istedim. Kendimce masum bir hile işte... Hilekâr biri değilim, zaten öyle şeyleri beceremem. Ama arkadaşlar arasında gazozuna okey oynarken taş çalar gibi arada bir küçük hilelere başvurmanın kimseya zararı olmaz. Bilakis hayata tat katar (güzel cümle... ama kola reklamından arak!). Belki böyle küçük bir numarayla biraz hit kazanırım. Çünkü buna fena halde ihtiyacım var!

Efendim, meğer “hit” için yaşıyormuşuz da haberimiz yokmuş! Blogumuzu açıp da yazımızın görüntülenme sayısını gördüğümüzde değmeyin keyfimize... Tabii hasılat iyiyse! Blogumuzun yayına çıkmasının üzerinden dakikalar geçtikten sonra açtığımızda “bu blogu ilk okuyan sizsiniz!” ibaresiyle karşılaştığımız zaman ise keyif yerini derin bir hüsrana bırakabilir. Biri Beşiktaş’ın İstanbul’da Liverpool’u 2-1 yenmesine, öteki ise Liverpool’da 8-0 yenilmesine benzer.

Birkaç gündür Blogda bazı teknik sorunlar yaşanıyor. Bir ara sayfalar çok geç açıldı. Ondan sonra ise görüntülenme ya da “hit” sayılarında bir aksaklık oldu. Blogların altındaki görüntülenme sayısı sanırım gerçeği yansıtmıyor. Normalde yazılarım yayına verildikten sonra ilk yarım saat içinde ortalama 15 ile 30 defa görüntülenir. Daha sonra konu, başlık, kategori ve bannerlara çıkma durumuna göre belli bir oranda seyreder. Ancak son iki yazım bu ortalamaların hayli altında kaldı. Olabilir belki az okundu diyeceğim ama bir sorun olduğu açık. Yazımı yayına verdikten sonra “bloglarım” tablosuna baktım “1” rakamı görünüyordu. Ama okuyup kontrol etmek için açtığımda “bu blogu ilk okuyan sizsiniz” uyarısı çıktı! Deneme için msn ve gmail’de o an çevrimiçi olan arkadaşlara blogumu tıklayıp tıklamadıklarını sordum eğer beni aldatmadılarsa (!) hepsi de "tıklamakla kalmadık okuduk bile" dediler. Sorup olumlu cevap aldığım kişi sayısı sekizdi ama benim hit sayım hala dördü gösteriyordu. Üstelik sorma fırsatım olmayan bir arkadaştan gelen yorumu da ekleyince açık daha artmıştı!

Bir hata var ama nerede? Acaba benim “hit”lerim ikiye hatta dörde bölünerek mi kaydediliyor! Elbette sadece benim değil daha blogdaki birçok arkadaşın durumu da öyle. Geçen onlardan biri diyordu ki, “yazıma sekiz yorum geldi ama okunma sayısı dört olarak görünüyor”!!!!

Valla çok zor durumdayız. Yukarıda söylediğim gibi biz hit için yaşıyoruz desek yeridir. Her bir hit, aşağı yukarı bir Yetele yerine geçiyor bizim için! Geçen Perşembe günü yayına verdiğim yazım şu ana resmi rakamlara göre kadar topu topu yetmiş defa tıklanmış. Halbuki o yazı normalde beş günde en az yüz elli - iki yüz defa okunurdu. Yani nereden baksanız en az seksen milyon zararım var! Üstüne bir de bugünkü yazımdan ettiğim zararı eklersem bilanço daha da bozulacak.

Sayın yetkililerden bir an önce bu sorunumuzun çözümlenmesini; ayrıca tıklanmış olup da kütüğe işlenmeyen hitlerimin tarafıma iadesini saygılarımla rica ediyorum!...

......

Foto: http://www.nugrape.net/hit.jpg

 
Toplam blog
: 431
: 3853
Kayıt tarihi
: 30.06.06
 
 

Anahtar kelimeler: Antep, İstanbul, Haziran, İkizler, Beşiktaş, MÜ İletişim Fakültesi, Gazetecilik. ..