Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Haziran '10

 
Kategori
Trafik
Okunma Sayısı
14735
 

Hız limiti 110'a çıktı! İyi mi oldu kötü mü? Avrupa'da hız limitleri nasıl?

Hız limiti 110'a çıktı! İyi mi oldu kötü mü? Avrupa'da hız limitleri nasıl?
 

Duble yollarda hız sınırı 90'dan 110'a çıkarıldı.

"TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu'ndan geçen Karayolları Genel Müdürlüğü'nün Teşkilat ve Görevleri Hakkındaki Kanun'da, karayollarının tanımlarına bölünmüş yollar da eklendi.

Yasaya göre, "Motorlu araçların cins ve kullanma amaçlarına göre sürülebileceği en çok ve en az hız sınırları şehirlerarası karayollarında 90 kilometre, bölünmüş yollarda 110 kilometre, otoyollarda 120 kilometre saat hızı geçmemek üzere yönetmelikle belirlenir" ifadesi kondu. " Aktif Haber

Son yılların en çok tartışılan konularından biri, alınan radikal karara rağmen tartışılırlığını kaybetmediği gibi bu kez de yeni bir tartışma konusunun sebebi oldu. Yıllar öncesinin yol ve araç şartlarına göre belirlendiği gerekçesiyle sürücüler tarafından sürekli eleştirilen "şehir dışı" hız limiti 90 km/h'ten 110 km/h'e yükseltildi. %10'luk toleransları ile birlikte ifade edersek; tam olarak 99'dan 121'e yükseltildi.

Şehir içi ve otobanlardaki hız limitinde herhangi bir değişiklik olmayışı, durumun duble yolların sayıca, mesafece ve nicelik olarak büyük artış göstermesinin konuya en büyük etken olduğunu gösteriyor. Yani öyle araba kalitelerinin ve kadranlarının artması falan değil mesele.

Peki doğru mu oldu?

Yıllardır hız limiti düşük diye eleştirilen kurum/kuruluş (muhatabı her km ise) şimdi de limiti yükselttiği için eleştiriliyor. Avrupa ülkelerinde hız limitleri oldukça değişkenlik arz ediyor. Örneğin, İsveç'te 70 kmh olan şehir dışı hız limiti, Belçika'da 120. Birçok Avrupa ülkesinde otobanlarda 130 kmh ile seyretmek mümkün.

Avrupa'da hız limitleri;

Ülke Şehir İçi Şehir Dışı Otoban
Austria 50 100 130
Cyprus 50 80 100
Czech Republic 50 90 130
Germany 50 100 130
Denmark 50 80 110
Luxembourg 50 90 130
Malta 50 80 -
Poland 60 90 130
Sweden 50 70 110
Slovakia 60 90 130
EU Ortalama 52 87 122
Belgium 50 90 120 120
Spain 50 90 100 120
Estonia 50 90 100 -
France 50 90 110 130
Finland 50 80 100 120
United Kingdom 48 96 112 112
Greece 50 90 110 120
Hungary 50 90 110 130
Italy 50 90 110 130
Ireland 50 80 100 120
Lithuania 50 90 100 -
Latvia 50 90 100 130
The Netherlands 50 80 100 120
Portugal 50 90 100 120
Slovenia 50 90 100 130
EU Ortalama 51 88 105 123
Türkiye 50 90 110 120

Tablodan da görüleceği üzere ülkemizde uygulanmakta olan hız limitleri Avrupa ortalamasına yakın. Ancak duble yollarda uygulanmaya başlayan 110 km/h, kıta üst limitinde.

İstatistikler, hız limiti arttıran tüm ülkelerde "ne olursa olsun" kaza ve yaralanma/ölüm sayılarının arttığını gösteriyor. http://en.wikipedia.org/wiki/Speed_limit "Effectiveness" Umarız bu kez istatistikler yanılır.

90 azdı belki ama 110 da fazla mı oldu?

Zaman gösterecek...

Plakada devrim! Kişiye özel plakalar geliyor (Okumak için tıklayınız…)

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

Bu blog Editör'den Öneriler alanında yayınlanmıştır

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

90 km hızla gitmek insanlık adına görevdir. 90 üstüne çıktığımızda çevreye salınan gazlar artıyor ama düşünen yok. Saygılar.

Eşit Ağırlık 
 23.07.2010 23:52
Cevap :
Haklısınız ama sürat yapmamak için düşünülebilecek (ne yazık ki) en son neden budur herhalde... Saygılar.  24.07.2010 20:01
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 290
Toplam yorum
: 136
Toplam mesaj
: 26
Ort. okunma sayısı
: 2556
Kayıt tarihi
: 15.06.06
 
 

Kimya Yüksek Mühendisi. Sporsever ve edebiyat aşığı. Periyodik tablo, T cetvel..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster