Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Eylül '06

 
Kategori
Tiyatro
 

Hızır Amca

Hızır Amca
 

I perdelik fantezi

(HIZIR Amca)

ANTALYA Altın Portakal Festivalindeki; sel kargaşasından, sahneye konamayıp, ertelenmiştir..

REJİ : Dört ceharın oğlu, Hepyek
YAZAN : Muzaffer Cellek
TÜRÜ : Gırgıriye
DEKOR-KOSTÜM : Bit Pazarından
IŞIK : Kemer Barajından

O Y N A Y A N L A R :

YANIK HATİCE - SEPTUZE HATUN - ŞEMSİKBAL HANIM - KIL HASİBE - CİLVELİ MELOŞ- IRMAKLI FATMA

Y E R : (Kale İçi) Gündüz-Dış

Sokakların birinde kadınlar oturmuş şamaşır yıkamaktadırlar.Çamaşır leğenlerinde,allı,morlu ve fıstıki çamaşırlar görülmektedir.Şafak yeni sökmüştür.Uzaklardan bir horoz öter.

YANIK HATİCE : (Çamaşır yıkarken,bir yandan da söylenir)''Boynu kopasıca kız! .Gelmez ki gittiği yerden! SEPTUZE HATUN (Lafa girer) ''Sabahın bu saatinde kız kısmı,çeşmeye mi yollanırmış'' Diğeri de:''Maşaallah! Aygır gibi kız! O gitmesin de kimler gitsin? (Bu arada sahneye diğer komşular girer.Konuşulanları duymuşlarddır.Ellerinde çamaşır leğenleri vardır.)

SEPTUZE HATUN: ''Erken yanan ocak,küllü olur.Şimdiden iki su yaptım bile.Senin şu kız suyu getirse de durulasak şunları (Çamaşırlari gösterir) (Sahneye Irmaklı Fatma girer)

IRMAKLI FATMA:(Dertli dertli) ''Sormayın dostlar.Bende çamaşır yıkayacak hal kalmadı..(Diğeri atılır) '' Kocan bırakmadı mı kız!?.. (Duymamış gibi davranır,anlatır) ''Çeşmelerin keyfi bu.Belli mi oluyor! Ne kadar kap kacak varsa hepsini hazır edip dizdim.Hortumu da çeşmeye bağladım.Ucunu da kazanın içine soktum.Geceleyin su gelirse,şırıltısından kalkarım da,suları tamam ederim diye düşündümdü..Musluğu açık bırakıp yattım.Rüyamda da her tarafı sular basmış gördüm.Rüyadır diye pek kalkıp bakasım gelmedi.Keyfimi bozmadım. Aaaa! Bir de ne göreyim. belimize kadar su içinde kalmışız.Bizim herifin bir haltı olmasın diye düşündüm ilkten.Ne gezer.Hortum kurtulmuş,sular kazandan taşmış akar akarmış. Uyku hali. Bir de pencereden bakayım dedim.Abooovv! Antalyayı su götürüyor.Bizim ev olmuş bir vapur.Hiç vapura binmişliğim yoktu hani....Kapattık musluğu.Ortalığı anca toplayıp geldim.Öldüm öldüm dirildim dostlar..Çamaşır yıkayacak hal kalmadı bende!''

ŞEMSİKBAL HANIM: (Endişeli,şaşkın) Antalyayı sel bastı senin haberin yok.Sen uykudaydın! Gördüğün rüya hakikat çıktı bak.Festivalciler,kaçacak delik aradılar.(Sesine alaycı bir ton vererek) İlahi Irmaklı Fatma.Sana boşuna ''Irmaklı'' dememişler Herşeyi , uykunda görmüşsün ayan ,beyan..

IRMAKLI FATMA (Mahçup)'' Eksik olmayın,sağolun ' Sahneye Şemsikbal Hanımın kızı koşarak girer)

''Anne...Anne! '''' Patla ,ne var? '' Yutkunur,sonra devam eder '' Bir adam geldi bize. Ak sakallıydı .Bir kova su istedi.Dayanamadım,küpü boşalttım olduğu gibi..'' Annesi: ''İki gözün çıksın e mi?! Söylesene kız,akşama ne içeceğiz,ha? ''Adamın eli var ya eli..Dört parmağı birden yoktu Hızır amcalar çeşitli kılık değiştirirlermiş. Zehradan duydumdu. Kapından çevirirsen,muradına eremezmişsin sonra.Onların gönüllerini hoş tutacakmışsın.Ne isterlerse verecekmişsin..''(Etrafta bir uğultu olur.Her kafadan sesler çıkmaktadır.

KIL HASİBE(Mağrur) '' Ben olsaydım,suyu küpüyle verirdim ''( Sırasıyle konuşurlar) ''Kııızz..Kısmet gelmiş ayağına..Tepilir mi? Tepsiyle kahvaltı çıkarırdım billah!'' Bir diğeri: ''Nerde o günler..Ben olsaydım,onunla beraber giderdim!''

(Ana kız ,Saç saça ,başbaşa kavga ederek sahneden çıkarlar. Arka fondan anasının sesi duyulur: '' Yezidin kızı seni.Düş önüme de şu Hızır Amcanı göster bakalım..Parmakları kesikmiş..Kiminle kırıştırıyorsun ,şimdi meydana çıkaracağım,rezil, utanmaz seni! ''

(Sahnede KIL HASİBE ile CİLVELİ MELOŞ kalırlar)Ana kız,müzik eşliğinde dönerken, şarkılarıyle komşularına gönderme yaparlar birlikte:

Çeşmeye varıverdim.

Küpü doldurayım dedim,

Hızırı tenhada görsem,

Söyleyeceklerim var derim..

Sevaptır güzellere bakmak

Şu Hızırın yaptığına bak..

Ula bu bizim ''Mıstıfa Ali'' nin işi olmasın bu!

Vay dürzü!

Ne hallere girmiş bak!

Yalana bak yalana..

Hızır Amca bahane

Bak şu kızın haline

Altına bak altına

Bak şu kızın haltına

Hele bir hırsım çıka ki

Alam yumruk altına!.

(Ana kız,kolları havada,döne döne sahneyi terkederken,müzik susar))

(PERDE KAPANIR)

 
Toplam blog
: 1616
: 918
Kayıt tarihi
: 13.08.06
 
 

Hayatın dikenli yollarından geçmenin  sırrı, aralarından çabuk geçmektir. Ümit, naylon çorap giyd..