Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Mayıs '09

 
Kategori
Gelenekler
 

Hızır yoldaşın olsun...

Hızır yoldaşın olsun...
 

Alıntı.Google görseller


"Huriye Teyze neden durmadan şükredip duruyorsun yaa" dedim, kendi aklımca."Elin, ayağın sağlam değil, başından başka hiçbiryerin oynamıyor vücudunda, böbreğin sakat, ciğerlerin sakat, tuvalete gidebilmek için bile gün boyu birinin gelip sana yardım etmesini bekliyorsun. Annen ölmüş, üvey annen var seninle alakasız kendi halinde bir kadıncağız, baban yaşlı, maaşın falan da yok ki güvencen olsun. Sen hala ne için şükrediyorsun durmadan? Seni anlayamıyorum inan, senden çok daha iyi durumda olanlar bile hep durumlarından şikayetçiler" buyurdum kendimce. Kızıyordum onun sürekli şükretmesine, sanki isyan etse Huriye Teyze'nin öfkesini alacaktım ben de, kimden alacaksam...

Baktı yüzüme, gülümsedi. "Ama bak aklım tamam, binlerce şükür" dedi. "Bak aklım tamam ki sen yanımdasın, hergün konu komşu gelir ziyaretime yıllardır, sen de onlar da aklım tamam olmasa uğrarmıydınız yanıma hiç". Düşündüm "Haklısın uğramazdım, çünkü konuşamazdık anlaşamazdık ki" dedim... 

Nevruz, 1 Mayıs, Hıdrellez... Hepsi baharın müjdecisi farklı anlamları olsa da. Her birininin gelişiyle bahar çoşkusu dolar içime, taa iliklerime kadar. Daha başka bakarım etrafa, dağlara, taşlara, gökte uçan kuşlara, sanki kanım daha hızlı akar. Severim herkesi, herşeyi çılgınca bahar çoşkusuyla. Bu sevgi ki unutturur bana bütün kırgınlıklarımı, küskünlüklerimi... 

Ölümsüzlük suyu içtiğine inanılan Hızır ile İlyas Peygamberin yeryüzünde buluştuğu gün olarak kabul edilen bir Hıdrellez'e daha sağlıkla ve huzurla erdiğim için mutluyum... Hızır ve İlyas peygamberin dileği-isteği olanlara, zorluk çekenlere, darda kalanlara yardım ettiği diye anılan gün Hıdrellez. Bugün ne dilerseniz olacağına inanılır. Bugüne ne yaparak ve nasıl başlarsanız o yılın öyle geçeceğine de. 

Kırıdığım da oldu, üzüldüğüm de.

Ama kin beslemedim kimseye, istesemde besleyemedim...

İçinde kin ve nefreti barındıramadığı için yüreğimi kutluyorum.

Gün güzel, güneş güzel, sabah güzel, gece güzel her ne kadar karanlık da olsa...

Ağladığım da oldu üzüldüğüm de, düşündüm durdum günler geceler boyu. Ama kırılsam da kırmadım kimseyi, gücendirmedim, yaralamadım... Ben güzel bir kadınım şükürler olsun, sağlıklıyım da, güzel bir anneyim, güzel bir arkadaşım. Çünkü benim çevremdeki herkes birbirinden güzel...

Sabah işe gelirken yan tarafına arabamı parkettiğim manav güzel, "Sabah sabah yersin abla" diye bir tane elma verdiği için...

Elinde bir kucak erguvanla gelip "Odan güzel koksun istedim abla" diyen, bizim İşçi Ahmet güzel... Irmak güzel, durmadan akıp gittiği için, hiç bıkmadan usanmadan geceyi süsleyen yıldız güzel, gün güzel güneş güzel... Herbiri topu topusekiz notadan oluşmuş binlerce milyonlarca şarkı, türkü güzel... Duyguların doruklarında yazılmış çizilmiş, işte bu benim, işte bu bana yazılmış, benim için söylenmiş diye dinlediğim her müzik güzel... Yaşam güzel... Deymediğini biliyorum üzülmeye hiçbirşeyin... Üç günlük dünyada kahırla kederle geçirdiğim bir gün bile benim zararım... Mutsuz geçen her bir an benim kaybım... 

Görmek istemediğim şeyleri görmediğim için, perdenin arkasını göremediğim için kendimi seviyorum... Canımı yakan, beni acıtan herşeyi silip bir süre sonra yok saydığı için beynimi seviyorum... 

Şükredecek o kadar çok şeyim varki. Sağlıklıyım, çevremde yaşamını ilaç kutularına bağlamış, doktor, hastane dolaşan kimse yok canımı acıtacak. Bu vesileyle Huriye Teyzeyi anarken en az onun Allah'a teşekkür ettiği kadar bende;  

Şimdi kalkıp bahçemdeki gül ağacının dibinde dilekler dileyeceğim, bir daha ki hıdrelleze çocuklarımı, anne babamı, kardeşimi, bütün sevdiklerimi aynı sağlık ve mutlulukla, ülkemi ve evrendeki bütün canlıları huzur içinde erdirmesi için dualar edeceğim. Gül ağacımın dallarına uğur paraları bağlayacağım, sağlık ve huzur içerisinde harcayabileceğim kadarını bana kısmet etsin diye dileyeceğim. "Azın bereketi olsun Allah'ım" diyeceğim... 

Güzel bir ömür geçirmiş olmanın mutluluğuyla, bilerek yada bilmeyerek kırdığım, gücendirdiğim herkesten, Allah'ın huzurunda af dileyeceğim. Bilmeden ezdiğim karıncadan, yağma artık yeter diye söylendiğim yağmurdan, çok sıcak bunaldım artık diye söylendiğim güneşten herkesten, herşeyden... 

Semah dönecek yüreğim sanki bir tören muhteşemliğiyle. Gülen gözlerle, dostluğa, barışa, kardeşliğe kucak açmış yüreğimle kucaklayacağım, Hızır ile İlyas'ın buluşma gününde güneşi...

O kadar çok dua edeceğim ki, bu dualardan biri de siz yazımı okuyanların olsun... 

Hızır ve İlyas'ın bereketi üzerinize olsun...
 

 
Toplam blog
: 153
: 1584
Kayıt tarihi
: 18.12.08
 
 

Yaşamayı seven, yaşamı dürüst ve içten yaşayan, evi, eşi ve iki yavrusunun annesi... ..