Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Aralık '20

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Hızlı Nişasta Farkı

Şşşşş yavaş ol, bu köşe bu hıza alışık değil…” Radar var burada.  Bu haftaki konuğumuz çok hızlı sevgili okurlar. Kimden bahsediyor olabilirim? Bu aralar o kadar çok duymaya başladım ki kendisini, birkaç kez de denk geldik şöyle. Yine bu durumdan haberdar olmayanlar vardır diye koşa koşa köşeme geldim yazmaya. Çok da meraklandırmadan yazalım.

Hızlı Nişasta!

Speedy Gonzalez’e rakip bir gıda ürünü geliştirilmiş. Üretici, öyle boşuna “Hızlı” dememiş bu ürünü geliştirirken. Aslında bildiğimiz nişasta, farkı ise hızı ve işimizi oldukça kolaylaştırması. Nişasta, kıvam amacıyla birçok gıda üretiminde ve yapımında kullanılıyor. Hızlı nişasta ürünü ise her türlü sıcak ve soğuk tarif için uygun olarak üretilmiş. Pişmemiş gıdalarınız için de bu hızlı nişastayı kullanabiliyorsunuz. Hızlı nişastayı kaynar su veya süte ilave ederek, soğuk hazırlıyorsanız da azar azar ilave ederek şak diye işlemi tamamlıyorsunuz. Buradaki amaç, anladığınız üzere gıdaya hızla kıvam vermek. Paşa keyfinize göre de kakaolu, meyveli, vanilinli tarifler üretebilirsiniz. Hatta makarna sosu, çorbalarınızda da kıvam sağlamanız mümkün.

Bu tarz üretimleri duyduğumda hoşuma gidiyor, araştırmak istiyorum. Sonra karşılaşıyorum, iyice hoşuma gidiyor. Bir sonraki aşamada hem araştırmış hem de bazen denemiş/denememiş oluyorum. Ve buraya gelip yazmak, sizlere de “ Böyle bir şey varmış, bak bilelim. “ demek de en güzeli benim için. Sektörle hep iletişimde kalmak dileğiyle.

Not: “ Hızlı ve öfkeli bir nişasta. “

Gıda Yüksek Mühendisi

Nermin Özge Bilge

 
Toplam blog
: 385
: 303
Kayıt tarihi
: 20.02.15
 
 

Gıda Yüksek Mühendisi  ..