Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Diyetisyen Gizem TUTAR - Yaşam Koçu

http://blog.milliyet.com.tr/diyetisyen

09 Eylül '08

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
Okunma Sayısı
1595
 

Hızlı zayıflama öldürürde süründürür de!

Hızlı zayıflama öldürürde süründürür de!
 

Hızlı zayıflama birçok sağlık sorununa neden olabilir.


Dünya Sağlık Örgütü tarafından önerilen haftalık ağırlık kaybı 0.5 ila 1 kg arasındadır. Haftada 1 kg’dan fazla ağırlık kaybetmek birçok sağlık riskine neden olur, hatta ölümlere bile yol açabilir.

Düşük kalorili kişiye özel olmayan diyetlerin aşırı egzersiz ile desteklenmesi ise mevcut riskleri daha kötü duruma getirebilir.

Dünya üzerinde yıllardan bu yana yapılan araştırmalar, hızlı zayıflamanın tehlikelerini ortaya koymaktadır.

Hızlı zayıflamanın beraberinde getirdiği riskler şunlardır.

— Vücuttan hızlı protein kaybı olur. Verilen kilo kas ve sudan ibarettir. Bunun sonucunda kas zayıflaması ve metabolizmada yavaşlama oluşur.

— Vücuttan hızlı potasyum kaybı olur. Potasyum yetersizliğinde kas yorgunluğu ve kalp atımında bozukluklar ve solunum yetersizliği ortaya çıkabilir.

— Vücutta hızlı bir yıkım söz konusu olduğundan ötürü, kan kolesterol ve ürik asit seviyelerinde ani bir artış ortaya çıkar.

— Safra kesesinde taş oluşum riski artar.

— Sinir sisteminde olumsuz değişiklikler ortaya çıkabilir.

— Saçlarda dökülme, deri kuruluğu ve soğuğa duyarlılık durumları ortaya çıkabilir.

— Tansiyon sevisinde ani değişiklikler olabilir ve ani kalp krizi geçirme riski artabilir.

NEDEN İKİ KİŞİ AYNI DİYETİ YAPAMAZ?

Bir örnekle açıklamaya çalışırsak;

100 kg yetişkin ve yoğun egzersiz yapan bir erkeğin bazal metabolik hızı yaklaşık 2400 kalori, günlük enerji harcaması ise 3600 kaloridir. Bu kişi 1500 kalorilik diyet aldığında günlük kilo kaybı 300 gram aylık kilo kaybı ise yaklaşık 9 kg olacaktır.

80 kg gelişme çağında ve yoğun egzersiz yapan bir genç kızın bazal metabolik hızı yaklaşık 1700 kalori, günlük enerji harcaması ise 2600 kaloridir. 1500 kalorilik diyet aldığında günlük kilo kaybı ortalama 160 gram aylık kilo kaybı 5 kg olacaktır. Farkı görüyorsunuz değil mi? Kısacası bir kişi için uygun olan bir diyet diğeri için öldürücü olabilir.

Kişiler farklı özelliklerde olduğundan ötürü diyetlerde aynı olamaz. Kişinin diyeti parmak izi gibidir, sadece kendisine özeldir.

Diyetisyen Gizem ŞEBER

Alman Hastanesi

0 212 293 21 50

www.e-diyetisyen.com

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 18
Toplam yorum
: 1
Toplam mesaj
: 1
Ort. okunma sayısı
: 895
Kayıt tarihi
: 11.08.08
 
 

Gizem TUTAR, Hacettepe Üniversitesi Beslenme ve Diyetetik Bölümü’nden dönem dördüncüsü olarak mezun ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster