Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Mayıs '16

 
Kategori
Beslenme / Diyet
Okunma Sayısı
90
 

Hızlı zayıflama

Hızlı zayıflama
 

Ben bir diyetisyen ya da sağlık görevlisi değilim. Çok kadın gibi az da olsa fazla kiloları bulunduğunu düşünen bir kadınım. Yaz gelirken hep şöyle bir 4 - 5 kilo vereyim diye sürekli araştırıp işin sırrını çözdüm.

Aslında doğrusu hızlı kilo vermekten öte dengeli bir kilo ile yaşam standardımızı oluşturmak. Bunu da bir diyetisyen yardımıyla yapmak mümklün. Ancak çoğumuz diyetisyenlerin reçetelerinden pek memnun kalmıyor ya da uyamıyoruz. 

Bir de rejime başaldım sözü sanki vücudumuzu uyarıyor gibi daha çok acıkmamızı sağlıyor sanki. Öyle bir karar vermeliyiz ki zayıflamaya bundan vücudumuzun bile haberi olmamalı.

Dünya da sayısız nimet var ve imkan da varsa insan hepsinden yemek istiyor. Oysa zayıflama reçeteleri onu yeme bunu yeme. Bu böyle olmamalı diye düşündüğümüzde ortaya diğer seçenek çıkıyor. Hergün almamız gereken kalori miktarından az almaya ve spor yürüyüş gb hareketlerle enerji yakmaya başladığımzda olay çözülüyor aslında.

Herkes hemen hemen kendini şişmanlatan vazgeçemediği şeyleri bilir. Tamam vazgeçmeyelim ama özellikle yaş ilerledikçe azaltmamız lazım illaki. Özellikle tatlı, pasta, abur cubur, pilav, makarna, börek gibi yiyecekleri. Metabolizmamız gençken iyi çalışır ve hareketli olduğumuzdan kilo almaz formumuzu koruruz. Oysa yaş ilerledikçe metabolizmamız yavaşlar, hareketler azalır ve çok yemesek bile kilolarımızda artış olabilir. O yüzden bu durumda hareketi arttırıp yemeği yavaş yavaş azaltmak gerekiyor.

Yemeği yavaş yavaş azaltmalıyız çünkü birden kesince vücut farkediyor ve bizi daha çok zorluyor. Bol su içmekte fayda var. Birde yeşil çay, funda mate yaprağı, tarçınlı çay gibi doğal bitki çayları da iştahı azaltıcı etkilere sahip bunlara da yer vermek gerekiyor. Şekeri mümkün olduğunca azaltmamız lazım çünkü şeker kendi başına bile tatlı krizi oluşturup şeker alımına sebep olabiliyor ve bu şekilde kilo kontrolü zorlaşıyor.

Yine kısadan başlayıp uzun uzun yürüyüşler yapmak çok önemli. Uzun yürüyüşler yapıp yorulunca insan pastaya daha rahat hayır diyebiliyor. Bir tabak pasta için ne kadar yürüdüğümüz aklımıza gelince. Bir de akşam erken yemek yeyip sonrasına sadece şekersiz çaylar içmek de zayıflamak için çok önemli

Güzel görünmekten öte sağlıklı yaşamak için de kilo almamak önemli. Üç yıl mevcut kilomuzu sabit tuttuğumuzda kilomuz sabitleniyor ve kilo alımı hemen omuyor.

İşi maddeler halinde özetlemek gerekirse

- Akşam yemeğini olabildiğince erken yemek ve sonrasında bir şey yememek

- Gün içinde almamız gereken kaloriden az alıp çok hareket etmek.

- Kısadan başlayıp uzun yürüyüşler yapmak.

- Tatlı gıdalar kontrolüne dikkat etmek

- Şekersiz bitki çaylarıyla iştah kapatmaya ve yağ yakılmasına destek olmak

- Bol su içmek

- Karbonhidratlı yiyecekleri mümkün olduğunca azaltmak  ve proteinli gıdalarla tokluk süresini uzatmak

- Boş durmamak birşeylerle meşgul olmak

Görüldüğü üzere biraz dikkatli yaşayarak istediğimiz kilolarda yaşamak mümkün.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 15
Toplam yorum
: 3
Toplam mesaj
: 1
Ort. okunma sayısı
: 603
Kayıt tarihi
: 22.05.11
 
 

37 yaşındayım. Çankırı'da doğdum. Yurt dışında yaşadım. Evliyim ve 2 çocuğum var. A.Ü Turizm-Otel İş..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster