Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Şubat '18

 
Kategori
İş Yaşamı - Kariyer
Okunma Sayısı
26
 

Hizmet Kalitesi ve Sağlık Hizmetlerinde Çok Boyutlu Kalite

Hizmet Kalitesi ve Sağlık Hizmetlerinde Çok Boyutlu Kalite
 

“Ne kazandığın başarılarda
takılı kal,
ne de hatalarında ısrar et.
Bunların yerine yeniden başla;
şimdinin her değerli anında
yeniden başla.”

N. D.Walsch

 

Bilgiye erişimde elimizin altındaki sınırsız olanaklar, ele aldığımız her konuda bilgi ve fikirlerimizi hızlı bir şekilde güncellememizi, düşünme biçimlerimizi ve beklentilerimizi her gün yeniden sorgulamamızı sağlıyor. Artık hem yaşam kalitemizi artırmak için sağlığımızı daha çok önemsiyor ve izliyor, hem de elimizdeki bilgiye erişim olanakları sayesinde sağlık alanındaki son gelişmeleri daha hızlı takip ediyoruz.

Yeni yaşam biçimimiz beklentilerimizin artmasına ve daha çok sağlık hizmeti talep etmemize yol açarken, bu alanda yapılan yatırımları ve rekabeti teşvik ediyor. Sağlığa verilen önemin ve sağlık alanında yapılan harcamaların yanı sıra sektörde rekabetin de artması; hizmet işletmelerinin tamamını ilgilendiren, istek ve beklentileri karşılayabilmenin, kaliteli hizmet sunumunun önemini, sağlık hizmetleri için de bir o kadar geçerli kılıyor.

Ancak diğer sektörlerden farklı olarak sağlık hizmetleri, bu hizmetleri talep edenlerin istek ve beklentilerinin ötesinde, çok karmaşık, teknik bilgi, uzmanlık ve tecrübe gerektiren unsurları da içinde barındırıyor.

Sağlık kurumlarında hizmet kalitesi; ister hasta bakış açısı, ister konunun temel teknik standartları ile ele alınsın, bütüncül bir yaklaşım ile değerlendirilmeyi gerektiriyor. İşte bu bütüncül yaklaşımın sağlanabilmesi için öncelikle hizmet ve hizmet kalitesi kavramları ile kalitenin hangi boyutlardan oluştuğu, bu alanda hangi farklı modellerin ortaya konulduğu gibi konuların ana hatlarıyla bilinmesi gerekiyor.

Tüm bu noktalardan hareketle bu kitabı, sağlık hizmetleri sunumunda kalite çalışmalarına temel bir teorik altyapı oluşturmak ve sağlıkta kaliteye kavramsal bir bakış açısı getirebilmek amacıyla kaleme aldım. Özellikle "hizmet kalitesi ve modellerini" vurgulamak istediğim için kalite ile ilgili birçok farklı kaynakta ele alınan iki konuya bu kitapta yer vermedim. Bu konulardan ilki; sanayi ürünlerine (fiziksel ürünlere) yönelik geliştirilmiş kalite yaklaşımları, diğeri ise; kalite çalışmalarının yönetilebilmesi için hangi araçların, metotların kullanılacağı konularını kapsayan kalite yönetimidir.

Hem sağlık alanında kalite uygulamaları, hem de sağlık hizmetlerinde kalite teorisi üzerine yapılacak çalışmalara faydalı olacağına inandığım kitabın; başta hastaneler ve üniversitelerde olmak üzere hizmet kalitesi alanında çalışan tüm akademisyen ve uygulayıcılara katkı sağlaması ve sağlık hizmetleri alanında öğrenim gören öğrencilere yol göstermesi dileğimle...

Kitapta Ele Alınan Temel Başlıklar:

    Hizmet Kavramı
    Sağlık Hizmetleri
    Sağlık Hizmetlerinin Özellikleri
    Hizmet Kalitesi ve Boyutları
    Hizmet Kalite Modelleri
    Sağlık Hizmetlerinde Kalite
    Sağlık Hizmetleri Çok Boyutlu Kalite Modeli

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 65
Toplam yorum
: 55
Toplam mesaj
: 6
Ort. okunma sayısı
: 665
Kayıt tarihi
: 07.07.10
 
 

1978 Ankara doğumlu, ekonomi ve işletmeciliğe ilgi duyan eğitimini bu alanlarda devam ettiren anc..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster