Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Kasım '06

 
Kategori
Ekonomi - Finans
 

Hizmette sınır...

Bu başlıktaki ifadeyi sanıyorum duymayan yoktur. Orijinali (ve özlenen şekli) "Hizmette Sınır Yoktur" şeklinde ve Yapı ve Kredi bankasının yıllardır kullandığı slogan.

Ama geçenlerde yaşanan "birleşme"den sonra bu slogan çok değişti. Benim, sadece orijinal slogandaki kelimeler, fiilliler ve bunların karşılıklarını ve kafiyelilerini kullanarak üretebildiğim ve şuanki durumu başarıyla yansıtan altertanifler söyle :

Hizmette Sınır Vardır
Hizmette Sınır Çoktur
Hizmette Sinir Vardır
Hizmet Yoktur Sinir Vardır

Eğer Türk Dili'nin tamamını kullanmak isterseniz ise önerilecek slogan alternatifleri "sınırsız". ( Bilmem bu fiili Yapıkredi çalışanları anımsıyorlar mı ?)

Birleşmenin üzerinden dünya kadar zaman geçti, daha hala internet sitesinde bir sürü alan çalışmıyor. Yıllardır ödenen elektrik faturam, aynı şekilde kayıtlı olduğu halde "hatalı kayıt" nedeniyle ödenemiyor. Yeni kayıt yapmak istediğinizde ( aslında istemiyorum) sadece onların hazırladıkları menülerden seçim yaptığınız halde kayıt işlemi hata veriyor. Bir sürü iş ve ev adresim kayıtlı. Silmek mümkün değil. Değiştirmek mümkün değil. 7 sene önce kullandığım ve 4 sene önce değiştirdiğim eposta adresim hala ( birden bire) aktif görünüyor.

İşaretlediğiniz hesap ne olursa olsun, sistem aklına göre hesaplardan işlem yapıyor. 2 adet fon hesabım var ama bir tanesinden alım yapamıyorum. Onu işaretliyorum ama diğer hesaba fon alınıyor.

Aklıevvel bir kaç kişi çıkıp diyor ki "onlar nasıl çalışıyorlar sizin haberiniz var mı, onlara da yazık". İyi de "bana ne". "Sizin mahalledeki bakkal yandaki tuhafiyeciyle birleşiyor diye sorun yaşasa da 1 ay boyunca ekmek satmasa ekmek yemez misiniz" diyorum, cevap bile veremiyorlar.

İki bankanın birleşmesinin bana ne yararı var ? 1 aydır bankacılık işlemlerim altüst oldu. Faturları yanıma alıp "anında fatura ödeme" bölümünden ödüyorum. Ama alttaki menüde kayıtlı bulunan yerden ödeme yapamıyorum zira hata veriyor.
Şikayet edeyim dedim, e bankası çalışmayan kurumun şikayet formu da çalışmıyor tabi. Ha bu arada formdaki diğer alanlar çalışıyor, sadece şikayet bölümü çalışmıyor. Ne kadar ilginç bir tesadüf.

Bir tek benim mi sorunum var diyordum, daha önce yazdığım yazıdan sonra 100 civarında geri bildirim geldi, hepsi benzer şeylerden şikayetçi. Bir yerde birleşip, anlaşıp, sözleşip, aynı gün hep birlikte bankadan ayrılsak falan acaba banka bir türlü "ırgalanır" mı bundan. Yoksa bizi zaten kaale almıyorlar da onlar büyük mevduat sahiplerinin paralarını idare etmeye mi çalışıyorlar sadece.

Sakın ha aklınıza "olmaz öyle şey, onlar her müşteriye aynı bakarlar" falan gibi iyimser bir düşünce gelmesin. Bankanın işi paradır. Ne kadar çok paranız varsa banka o kadar "sizindir", o kadar işinizi görür...

Böyle bir rezalet dünyanın hangi ülkesinde, hangi bankada görülmüştür çok merak ediyorum. Herhangi bir kanuna da mı aykırı değil de savcılar, avukatlar da ilgilenmiyor, anlayamıyorum.

 
Toplam blog
: 21
: 797
Kayıt tarihi
: 01.11.06
 
 

İstanbul Arnavutköylü. 1998'den beri Ankara'da yaşıyor. Memur...