Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Kasım '08

 
Kategori
Öğretmenler Günü
 

Hocam çaylar iki oldu

Hocam çaylar iki oldu
 

Öğretmenlerimiz ve ek iş


Hocam çaylar iki oldu!..
İşte en ihtiyacı olan ses buydu müşteri siparişi ve ticaret oysa o bir öğretmendi. Böyle söylüyordu içini çekerek dostuyla sohbetin de, En çok zoruma giden şey kahveye kağıt oynamaya gelen talebelerime çay servisi yapmak adeta eziyordu beni, aslında kendimden ziyade talebelerimi düşündüğümden, çünkü biliyorum ki onlar benden daha zor durumda kalıyorlardı. Zamanla alıştılar bende alıştım.

Bir defasın da bir adliyenin yanındaki kahvede mahkeme öncesi hakimle sanığın aynı masada kağıt oynadıklarını duyunca arkadaşıma olur mu öyle şey diye tepki göstermiştim. Nasıl Dünya ise olmuş bile, hiç olmazsa benim durumum ona benzemiyor diye avutuyorum kendimi diye devam etti anlatmaya, geçim zor maaş yetmiyor çocuklarım büyüdü tabi masraflarda, başka da çarem kalmadı hanım zaten ev işinden başını alamıyor.

Evin direğiyiz ya yıkmayalım direği çatı tepemize çökmesin diye çırpınıp duruyoruz işte. Bazen kendi kendime söyleniyorum şu aldığım maaşı az da olsa hiç alamayan var. Acaba ek iş yaparak başkalarının ekmeğine mani mi oluyorum diye soruyorum kendime, velhasıl zor dostum zor. Eskiden gurur meselesi yapılırmış zaman zaman suç sayılmış memurların ek iş yapması ancak hayat şartları ve ekonomik durumlar durmaksızın çalışmayı gerektirmekte zihinsel ve bedensel yorgunluk birbirine karışmış gidiyor.

İşte bir öğretmenin yaşamından kesit. Güneydoğu ya tayin olup gitmiş zor şartlarda eğitim vermeye çalışan gencecik öğretmenlerimiz teröristlerin hain mermilerine hedef olmadı mı? Eş durumundan tayinler hak getire ayrı ayrı şehirlerde çalışma yaşamını sürdürmek durumunda kalan eşlerin tayin çıkma süreci uzadıkça uzamakta aileler dağılma noktasına gelmiş her mesleğin doğal olarak kendine has önemi büyük fakat diyoruz ya, önce eğitim şart diye.. diyoruz da eğitimcilerimize öğretmenlerimize gereken önemi ne kadar sağlayabiliyoruz. Bu şartlarda çalışmasını sürdüren öğretmenlerimizden nasıl ve ne kadar verim bekleyebiliriz. Öncelikle öğretmenlerimizin yaşam koşullarının iyileştirilmesi huzur ve güven içinde eğitim vermelerine zemin hazırlanması gerekmekte çünkü öğretmenler günü kutlamalarla geçiştirilemeyecek kadar önemli. Madalyonun ters yüzünde daha biliyoruz ki çok sıkıntı var , dileğimiz bu sıkıntıların aşılması, bu şartlarla beraber bütün öğretmenlerimizin bu önemli günü kutlu olsun.

 
Toplam blog
: 181
: 1067
Kayıt tarihi
: 07.03.08
 
 

1957 Eskişehir doğumlu, Esk.A.Ü İşletme, İşbankası emeklisi, İstanbul Büyükçekmece de yaşayan, ST..