Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Ocak '14

 
Kategori
İnançlar
 

Hocayla cennet ve ibret konusunda sohbet..

Hocayla cennet ve ibret konusunda sohbet..
 

"Selamünaleyküm hocam, hayırlı Cuma'lar"
 
"Senin de Cuma'n hayırlı olsun evladım. Hoş geldin."
 
"Hoşbulduk hocam. Size yine bugün sorularım olacak."
 
"Sor tabii evladım. Bu defa ne hakkında soracaksın?"
 
"Hocam cennete girmek için ne yapmak gerekir. Bir de ibret konusunda bilgi almak istiyorum."
 
"Bak evladım. Allahü-Tealâ,  altı hususu yerine getirenleri cennete kabul edeceğini buyurmuştur. "
 
"Nedir o şartlar hocam?"
 
"Birincisi yalan söylemeyeceksin."
 
"Eyvah, siyasiler yandı demek, onların hepsi cehenneme gidecek demektir."
 
"Onu bilemem evladım. İkincisi sözünden dönmeyeceksin"
 
"Tamam, ben siyasilerin kesin cehenneme gideceğine artık inandım hocam."
 
"Üçüncüsü emanete hıyanet etmeyeceksin"
 
"Bu emanet para mıdır hocam?"
 
"Yok, sadece para değil, mal da olabilir, bir yakının da olabilir."
 
"Anladım hocam. peki dördüncüsü?"
 
"Gözünü haramdan kaçıracaksın"
 
"Nasıl yani hocam?" Gözümüzün gördüğüne nasıl mani olabiliriz ki?"
 
"İlk defa gördüğünle bir şey olmaz. Ama ilk görüşten sonra daha sonra defalarca harama bakarsan o da günah olur."
 
"Valla hocam bunda ben sınıfta kaldım diyebilirim."
 
"Beşincisi ırz ve namusuna sahip çıkacaksın. Bunun için de Kuran-ı Kerim'in emirlerini uygulayayıp, yasakladığı şeylerden kaçınacaksın."
 
"Yani Kutsal kitabımızın bütün emirlerini uyguladığım söylenemez."
 
"Son olarak da elini harama uzatmayacaksın"
 
"Allah şükür öyle bir şey olmadı da, elini harama uzatanları hep birlikte izliyoruz."
 
"Bir de ibret konusunu sormuştun. Değil mi evladım?"
 
"Evet hocam, ibret nedir?"
 
"İbret, Kötü bir olaydan alınması gereken ders, uyarıcı sonuçtur. Kuran-ı Kerim'de ibret 78 tane ayette geçer. Onlardan bazıları şunlardır. 
 
2. Sure (Bakara Suresi), 66. Ayet
Biz bunu, hem onu görenlere, hem de sonra geleceklere bir ibret ve Allah'a karşı gelmekten sakınanlara da bir öğüt kıldık.
 
9. Sure (Tevbe Suresi), 126. Ayet
Görmüyorlar mı ki, onlar her yıl bir veya iki kere belaya çarptırılıp imtihan ediliyorlar. Sonra ne tövbe ederler, ne de ibret alırlar.
 
22. Sure (Hac Suresi), 46. Ayet
Yeryüzünde gezip dolaşmadılar mı ki, düşünecek kalpleri, işitecek kulakları olsun? (Dolaştılar, ama ibret almadılar). Çünkü gerçekte gözler değil, göğüslerdeki kalpler (kalp gözleri) kör olur.
 
32. Sure (Secde Suresi), 26. Ayet
Yurtlarında gezip dolaştıkları nice nesilleri helak etmiş olmamız onlar için yol gösterici olmadı mı? Şüphesiz bunda ibretler vardır. Hâlâ duymayacaklar mı?
 
79. Sure (Naziât Suresi), 26. Ayet
Şüphesiz bunda Allah'tan sakınıp korkan kimseler için büyük bir ibret vardır.
 
"Yani geçmişteki nesillerin helak edilmiş olmalarından dolayı ders almamız gerekir.Değil mi hocam?"
 
"Aynen öyle evladım. İşte yolunu sapıtan nesilleri Allah helak eder, onlara kuraklık getirir, Bir damla yağmur yağmaz olur."
 
"Hocam, ülkemizdeki kuraklıkları da, yolunu sapıtan idarecilere bağlasak yanlış olmaz değil mi?"
 
"Onu bilemem evladım. Ama yanlış yolda gidenler için tarihte büyük ibretler vardır. Ondan ders almayanların sonu hep hüsran olmuştur."
 
"Anladım hocam, verdiğiniz bilgiler için teşekkürler. Size tekrar hayırlı Cuma'lar diliyorum."
 
"Sağol evladım. Haydi, Allaha emanet ol. Güle güle."
 
 
 
 
Toplam blog
: 974
: 3444
Kayıt tarihi
: 16.01.07
 
 

2017 Basın özgürlük endeksine göre 180 ülkeden 155. sırada olan ülkemizde yemek tarifleri  ve tel..