Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Aralık '13

 
Kategori
İnançlar
 

Hocayla evlat ve rüşvet konusunda sohbet...

Hocayla evlat ve rüşvet konusunda sohbet...
 

opsiyonhaber.com


"Selamünaleyküm hocam. Hayırlı Cuma'lar"
 
"Hoşgeldin evladım. Senin de Cuma'n mübarek olsun"
 
"Hoşbulduk hocam. Bugün size aklıma takılan bazı şeyler var, onları sormak istiyorum."
 
"Çekinme evladım, sor tabii ki."
 
"Hocam, hırsızlık babadan oğula geçer mi?"
 
"Nereden aklına geldi böyle bir soru evladım?"
 
"Geçenlerde bir video izledim de.. Başbakanımız böyle bir söz söylüyordu. Sonra da şöyle ilave ediyordu. Hırsızlık oğuldan babaya geçmez diyordu."
 
"Onu bilemem de, yalnız anne ve babaların hayırlı evlat yetiştirmeleri konusunda birşeyler söyleyebilirim."
 
"İnsanın evladının hayırlı olması bu dünya için anne ve babaları rahat ettirir. Değil mi hocam?"
 
"Sadece bu dünya için değil, ahiret için de hayırlı evlat yetiştirmenin çok büyük önemi vardır evladım."
 
"Hocam, ölünce amel defterimiz kapanmıyor mu?"
 
"Hayırlı evlât en büyük nimetlerden biridir. Biz öldükten sonra da hayır defterimiz kapanmaz. Hadis-i şerifte buyurulur: “İnsan ölünce amel defteri kapanır. Üç sınıf insan hariç. Birincisi; sadaka-yi cariye (Cami, Kur’an-ı kerim kursu, hastane, köprü gibi) bir eser yaptıran. İkincisi; hayırlı evlât bırakan, üçüncüsü; talebe yetiştiren, faydalı kitap yazan."
 
"Evlatlar ve aile hakkında Kuran-ı Kerim'de ayet var mı?"
 
"Tahrim suresinin 6. ayeti şöyle der evladım:
 
Ey iman edenler! Kendinizi ve ailenizi, yakıtı insanlar ve taşlar olan ateşten koruyun. O ateşin başında gayet katı, çetin, Allah'ın kendilerine verdiği emirlere karşı gelmeyen ve kendilerine emredilen şeyi yapan melekler vardır."
 
Bu durumda anne ve özellikle babaların ailelerini kötü şeyler yapmaktan koruması gerekiyor. Değil mi hocam?"
 
"Evet evladım, eğer, anne ve babalar, örneğin büyünce rüşvet alan evlatlar yetiştirdilerse bunların vebali de büyüktür. Çünkü evlada bırakılacak en kıymetli miras iyi terbiye ve güzel ahlaktır."
 
"Örnek olarak rüşvet dediniz de hocam, kutsal kitabımızda rüşvetle ilgili ayet var mı?"
 
"Bakara suresinin 188. ayet şöyle der evladım:
 
Aranızda birbirinizin mallarını haksız yere yemeyin. İnsanların mallarından bir kısmını bile bile günaha girerek yemek için onları hakimlere (rüşvet olarak) vermeyin."
 
"Yani rüşvet yemek büyük haramdır. Öyle değil mi?"
 
"Hem de nasıl. Haksız bir kazanç. Kul hakkı. Tüyü yetmemiş yetimin hakkını yemektir rüşvet."
 
"Peki hocam, bu rüşvetin zekatını verseler, yine de haram mıdır?
 
"Neler söylüyorsun evladım? Ne zekatı? Tamamı haram olan paranın zekatı mı olurmuş?"
 
"Bunun günahı ne hocam?"
 
"O rüşvet alanlar da, göz yumanlar da, onları yetiştirenler de ahirette en büyük azabı tadacaklardır."
 
"Rüşvetle ilgili bir Hadis-i Şerif söyleyebilir misiniz?
 
"Söyleyeyim evladım. Rüşvet alan da veren de Cehennemdedir. Bu yeterli mi?"
 
"Yeterli hocam. Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkürler.  Sağolun.Tekrar hayırlı Cuma'lar diliyorum."
 
"Sen de sağol evladım. Kal selametle....
 
 
Toplam blog
: 974
: 3444
Kayıt tarihi
: 16.01.07
 
 

2017 Basın özgürlük endeksine göre 180 ülkeden 155. sırada olan ülkemizde yemek tarifleri  ve tel..