Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Şubat '13

 
Kategori
İnançlar
 

Hocayla süt kardeşliği konusunda sohbet...

Hocayla süt kardeşliği konusunda sohbet...
 

www.edessahaber.com


 

Selamünaleyküm hocam"
 
"Aleykümselam evladım. Hoşgeldin"
 
"Hoşbulduk hocam. Nasılsınız?"
 
"Allaha şükür. Sen nasılsın evladım."
 
"Ben de iyiyim, Çok şükür. Hocam bugün sizden bugün güncel bir konuda bilgi almak istiyorum"
 
"Hayrola konu nedir?"
 
"Süt kardeşliği"
 
"Süt kardeşliği mi?"
 
"Evet hocam. Mart ayında süt bankası açılıyormuş. Yoksa siz duymadınız mı?"
 
"Duymasına duydum da, bu konu geçen yıl Diyanet İşleri, Din İşleri Yüksek Kuruluna sorulmuş ve "Caiz değildir" fetvası alınmıştı."
 
"Siz ne diyorsunuz hocam? Başbakan istedikten sonra diyanet bile fetva değiştirir. Bakın son fetvasında Diyanet "İhtiyaç duyulması halinde çocuklara başka kadınların süt vermesinde sakınca yoktur" diye geçen yılın aksine bir fetva vermiş. Yani günümüzde Diyanet artık hükümetin siparişlerine göre fetva vermektedir."
 
"Aman evladım, beni siyasete karıştırma. Gerçi diyanet geçen yıl "Caiz değildir" demesine rağmen bu defa süt akrabalığının getireceği evlilik yasaklarının ihlal edilmemesi için tedbir alınmalı ve uygulanmalı şartıyla fetva vermiş."
 
"Peki nasıl olacak bu hocam? İlerde süt kardeşler bilmeden birbirleriyle evlenmek isterlerse ne olacak? Birbirlerinin süt kardeşi olduğunu bilecekler mi bakalım?"
 
"Sağlık bakanının dediğine göre "Çocuklar arasında oluşacak mahremlik dairesini olabildiğince daraltmak için pratik bir tedbir olarak bir kadından alınan sütün sadece erkek veya sadece kız çocuklarına verilmesi sağlanacakmış ve yine bakanın dediğine göre süt kardeşliği nüfusa işlenecekmiş."
 
"Tamam da hocam, bu sütler bekletilerek daha sonra ihtiyaç sahiplerine de verilebilecekmiş. Belki de şöyle olacak. Bu anne sütleri kutulanacak, erkek çocukları emziren çocukların kutuları mavi, kız çocukları emziren annelerin kutuları kırmızı olacak. Buna göre ihtiyaç sahipleri bu sütleri alıp, çocuklarına verecekler. Biri kız biri erkek ikiz doğuran anneler sütlerini verecekler mi? diye sorup akıl karıştırmak istemiyorum. Cevabını kendim vereyim. Zaten bir annenin sütü iki çocuğuna ancak yeter."
 
"Yani evladım, benim de bu işe pek aklım yatmıyor. Bu sütleri alan insanlar bu sütleri inek sütleriyle karıştırıp anne sütü diye satarlar da...Diyanet zaten bu sütlerin parayla satılmasını uygun bulmuyor. Parasız verilsin diyor."
 
"Hocam satıcılar organik yumurta diye, normal yumurtaları alıyorlar saman kutusunun içine koyup, bunları köy yumurtası diye iki misli fiyata satıyorlar. Bunları hep duyuyoruz. Bu süt işinde de böyle yolsuzluklar olabilir. Neyse hocam, konu açılmışken süt kardeşliğini islami açıdan bana anlatabilir misiniz?"
 
"Tabii anlatayım evladım. 
 
"Kuran-ı Kerim'in Nisa suresinin 23. ayeti şöyle der:
 
"Size şunlarla evlenmek haram kılındı: Analarınız, kızlarınız, kız kardeşleriniz, halalarınız, teyzeleriniz, erkek kardeş kızları, kız kardeş kızları, sizi emziren süt anneleriniz, süt kız kardeşleriniz, karılarınızın anneleri, kendileriyle zifafa girdiğiniz karılarınızdan olup evlerinizde bulunan üvey kızlarınız, -eğer anneleri ile zifafa girmemişseniz onlarla evlenmenizde size bir günah yoktur- öz oğullarınızın karıları, iki kız kardeşi (nikah altında) bir araya getirmeniz. Ancak geçenler (önceden yapılan bu tür evlilikler) başka. Şüphesiz Allah çok bağışlayıcıdır, çok merhamet edicidir."
 
"İki yaşından küçük iki çocuk, aynı kadından süt emince, süt kardeşi olur.
Bir çocuk, bir kadının sütünü emince, bu sütün hasıl olmasına sebep olan erkek, bu çocuğun süt babası olduğu gibi, bu erkeğin babası da, süt dedesi, anası da, süt ninesi, kardeşleri de süt amca ve süt halası olur.." 
 
"Süt anne ve süt nineyi duymuştum da, süt baba ve süt dedeyi duymamıştım hocam. Bunu biraz daha açar mısınız?"
 
"Çocuğun, süt anası ve süt babası ile ve bunların anaları, babaları ve kardeşleri ve çocukları ve her kuşaktan torunları ile evlenmesi, ebedi haramdır. Bunlarla soydan akraba olsaydı, yine evlenemezdi. Bu çocuğun çocukları, bunun süt anası veya süt babası ile evlenemez. Çocuğun hanımı, çocuğun süt babası ile ve çocuğun kocası da, çocuğun süt anası ile evlenemez. Aynı kadından emen oğlan ile kız, süt babaları başka olsa ve başka yıllarda emmiş olsalar bile, birbiri ile ve birbirlerinin çocukları ve torunları ile evlenemez."
 
"Peki hocam, mesela ağabeyimin hanımı, bir kızı emzirmiş. Bu kızla evlenmem haram mıdır?"
 
"Evet haramdır. O kız ağabeyinizin kızı sayılır, sizin de yeğeniniz olur. Öz kardeşinin süt kızı ile evlenmek haram olduğu gibi, süt kardeşinin öz kızı ile ve süt kardeşinin süt kızı ile de evlenmek haramdır."
 
"Peki hocam, amcamın hanımını emdim. Bu hanım ölünce amcam, başka bir kadınla evlendi. Bu kadın da bana süt annem gibi mahrem midir?"
 
"Evet mahremdir; yani yabancı değildir. Süt babanın başka hanımı da mahrem olur. "
 
"Neden hocam?"
 
"Çünkü sen amcanın hanımını emdiğin için yengen senin süt annen oluyor. Amcan da süt baban oluyor. Bu durumda süt babanın karısı sana mahremdir."
 
"Ya hocam, benim aklım karıştı. Peki, süt kardeşin süt kızı da süt kardeş hükmünde midir?"
 
"Evet süt kardeş hükmündedir. Yani süt kardeşin normal kardeşten hiç farkı yoktur."
 
"Peki hocam, islamiyette bütün mezheplerde süt kardeşliği aynı mıdır?"
 
"Hayır, hanefi mezhebinde bir kere bile çocuk başka bir anneyi bir kere bile emse o annenin çocuğuyla süt kardeş olur. Şafii’de ve Hanbeli’de ayrı ayrı beş kere doya doya emmedikçe süt kardeşi olmaz. "
 
"Hocam bu işler çok karıştı. Bakalım süt bankası açılınca ne karışıklıklar olacak?"
 
"Öyle evladım, islamı açıdan buna dikkat etmek gerekir."
 
"Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler hocam. Bugün süt bankası hakkında konuştuk.Haftaya da başka bir banka hakkında konuşalım."
 
"Evladım, ben başka bankadan anlamam. Bankacı olan sensin."
 
"Yok hocam, ben o bankayı kastetmedim. Ben sperm bankasından söz edelim dedim."
 
"Tövbe tövbe, beni günaha sokma şimdi."
 
"Yok hocam, şaka, şaka...Ülkemizden bazı kadınlar Amerika'ya ve KKTC ye bu iş için gidiyorlar da onun için söyledim."
 
"Ne yapalım. Allah onlara da akıl fikir versin."
 
"Tamam hocam tekrar teşekkürler. Sağlıcakla kalın."
 
"Sen de sağlıcakla kal evladım. Kendine iyi bak."
 
 
Toplam blog
: 974
: 3444
Kayıt tarihi
: 16.01.07
 
 

2017 Basın özgürlük endeksine göre 180 ülkeden 155. sırada olan ülkemizde yemek tarifleri  ve tel..