Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Mart '12

 
Kategori
Yöresel Yemekler
 

Hodan, kaldırık, sığırdili, ıspıt, zırbıt, zılbıt kavurması.

Hodan, kaldırık, sığırdili, ıspıt, zırbıt, zılbıt kavurması.
 

Başka bir tadı var


Tam zamanı!

Zılbıt kavurması için, mutfağa girdiğimde o kadar oyalandım ki. Bir ara hepsini toplayıp çöpemi atsam diye düşündüm. Bir kaç gün önce, ve ondanda bir kaç gün önce yapmıştım, bu kadar yorulmamıştım. Tabi o zaman eşim ayıklamıştı. Öyle olacağını umarak bu kez 2 kilo sipariş verdim. Ama ayıklama işi de bana kalınca, çok bunaldım. Ne ayıklarken bitmek bildi. Ne de yıkarken...

Ayıklama işi bitip, harşlamak üzere tencere ile ocağın üstüne koydum. Bu ara bilgisayara Google amca diyorum, başına geçtim. Faydası var mı? yok mu? araştırdım...


Faydaları tahminimden de çokmuş. O zaman çöpe dökmediğime sevindim. Emeğim boşa gitmemiş oldu.

Sıkıntıları gideren ve cesareti arttıran hodan otunun diğer adları ıspıt ve kaldirik otudur. Eski çağlarda savaşa giden askerler de cesaret verdiği için bu ot kullanırdı.

Yapılan araştırmalar da göstermiştir ki, hodan otu böbrek üstü bezlerini etkileyerek rahatlık hissi uyandırmaktadır. Yüksek oranda kalsiyum, mineral tuz ve potasyum içerdiğinden dolayı tuzsuz diyetlerde tercih edilebilecek bir ottur.

Mayıs ve eylül aylarında mavi renkte çiçek açan hodan otunun boyu 15 ile 60 santimetre aralığındadır. Halk arasında sağırdili olarak da bilinmektedir. Genelde rutubetli yerlerde bulunabilir. Oval ve buruşuk yaprakları vardır ve çiçeklerinin sapları uzundur. Ülkemizde genellikle Marmara bölgesine doğru, kuzey ve batı anadolu ‘da bulunmaktadır.

Hodan / Sağırdili / Ispıt, Kaldırık Otu faydaları nelerdir?

· idrar söktürücü özelliği vardır

· Balgam söktürücü özelliği vardır

· Boğaz ağrılarına iyi gelir

· Bademcik iltihabına iyi gelir

· Ter atıcıdır

· Öksürük kesicidir

· Antidepresif etki gösterir

· Depresyona iyi gelir


Hodan / Sağırdili / Ispıt Otu, Kaldırık nasıl kullanılır?

· Sağlık sorunları için: İçeriği tuzlu olduğundan dolayı tuzsuz diyetlerde kullanın. Yukarıdaki yazıda belirtilen sağlık sorunlarına iyi gelir.

· Sofrada kullanımı: Salatalarda kullanabilirsiniz. Tatlılarda tat için kullanılabilir. Salataya, peynirin yanına ve sandviçlere eklenebilir.

http://www.bitkiseldiyet.com/ahmet-maranki-hodan-ispit-otu-faydalari.html


Kavurması:

Ayıklayıp, harşladıktan sonra süzün. Tencereye zeytinyağını ve doğranmış soğanları ilave edin. Soğanlar kavrulunca, içine karabiberi, pul biberi ilave edin. Sonrasında arzunuza göre soğanların üzerine 3 veya 4 adet yumurta kırın. Yumurtayı soğanla bir güzel pişirdikten sonra, üzerine harşlanmış malzemeyi döküp bira kavurduktan sonra tuzunu ilave edip, aygazdan alabilirsiniz.

Not: Bazı kişiler harşlanmış malzemeyi kavurmadan önce sıkıyorlar. Ben sıkmadan yapıyorum. Suyunu ve ağzıma diri gelmesini sağlamak için. Burda size bırakıyorum. Tercih sizin.


Eğer ilginizi çektiyse ve ben ayıklama işleminden de kaçmam derseniz, tam zamanı.


Çok kumlu olduğu için, çok dikkatli yıkamak gerekiyor. Harşlanma süresi çok kısa.


Ağzınızın tadı hiç eksilmesin.


Bir ilavem olacak aklıma geldi. Allah'ın yarattığı hiç bir şey boş değil. Bu ekilmeden kendi kendine büyüdüğü için, diğer sebzelere göre çok çok doğal. Bunun hiç bir şeyi ile oynanmamış. Bu anlamda gönlünüz ferah olsun.

Tadı mükemmel...
  

 
Toplam blog
: 59
: 22888
Kayıt tarihi
: 10.11.11
 
 

''Küçük bahaneler, büyük iyiliklere engel olur...'' ..