Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Kasım '06

 
Kategori
Sinema
 

Hokkabaz ve Organize İşler

Bir yıl içinde BKM’nin iki filmini izlemek için sinemaya gittiğimde filmler hakkında olumlu veya olumsuz eleştirileri henüz duymadığım için önyargım yoktu. İki filmi de beğendim. Oyuncular mükemmeldi, kamera çok iyiydi, karmaşık gibi görünse de çok yalın konular seçilmişti. İki filmde de kahkahalar attığım yerler de oldu hüzünlendiğim anlar da... Her iki filmden çıktığımda “iyi ki gelmişim” dedim.

Organize işler filmi küçük mafya ekseninde İstanbul’un dolandırıcılık dünyasını anlatıyordu. Filmin başında ve sonlarına doğru büyük mafyaya kısaca dokunuyordu. Filmde bir Süpermen karakteri vardı, küçük bir eğlence yerinde oyunculuğunu ispat etmeye çalışan bir gençti.

Vizyonda olan Hokkabaz filminin içeriği hakkında, fragmanından anlaşılandan daha fazlasını yazmak etik olmayacağı için anlatmak istemiyorum. Tek söyleyeceğim, bu filmi başkaları sahiplenmesin, bu tam bir Cem Yılmaz filmiydi.

Hokkabaz filminden çıkınca Organize İşler filmi gözümün önüne geldi. Filmin kahramanı olan hokkabaz karakteri ile Organize İşler filmindeki süpermen karakterinin aynı senaryoda olabileceklerini düşündüm. Acaba Hokkabaz filmi Organize İşler filminin içinde olabilir miydi?

Kafamda bu iki filmi birleştirdim ve adı Hokkabaz ve Organize İşler oldu. Süpermenin olduğu bölümleri kısalttım, hokkabazı daha önde bir karakter yaptım. Cem Yılmaz, Gora filminde olduğu gibi iki rolü de oynuyor, hem büyük mafyayı hem hokkabazı. Filmin süresini de yalnızca yarım saat uzattım. Bu yeni film daha dolu doluydu ve Türk Sinema tarihinin klasikleri arasına girmeye aday oldu.

Yılmaz Erdoğan ve Cem Yılmaz’a bu iki filmi tek senaryoda birleştirip montajlamalarını öneriyorum. Hokkabaz sinema, DVD ve televizyon vizyonunu tamamladıktan sonra yeni filmi vizyona çıkarsalar. Bunun için 10 dakikalık yeni çekim yeterli olur, o çekimi de daha filmler soğumadan yapsalar. Bu benim iki filmi birleştirme fantezim. Umarım iki büyük sanatçı bu şakamı ciddiye alırlar. Söz, bunu yaparlarsa, senaryo benim diye bir iddiam olmayacak!

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..