Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Temmuz '09

 
Kategori
Kitap
 

HOMEROS'UN NORMAL ÖTESİ AŞK KİTABI ÜZERİNE

HOMEROS'UN  NORMAL ÖTESİ AŞK KİTABI ÜZERİNE
 

Kitabı internetten edinebilirsiniz!



Milliyet Blog yazarlarımızdan Ömer ÖZDAMAR diğer adıyla HOMEROS'un NORMAL ÖTESİ AŞK adlı romanını kendisinden imzalı olarak almıştım. 2009 MB Ölüdeniz Buluşmasında birbirimize karşılıklı olarak kitaplarımızı imzaladık. Ben de ona o günlerde yeni çıkan SÖZCÜKLER DE ÖLÜR adlı deneme kitabımı imzalayıp vermiştim. Şu anda ikimizin kitabı da internet kitapçılarında kitapseverlerin ilgisine sunulmuş durumda. Umarım kitaplarımız ilgiyle karşılanır.

Kitabın adı: NORMAL ÖTESİ AŞK . Ben kitabın adını görünce, aşk üzerine kafa yormuş tabii biraz da yaşamış biri olarak: "Bu normal ötesi de ne ola ki acaba?" türünden meraklı içten sorularla okumaya başladım. Bakalım benim geniş aşk litaratürüme neler neler katacaktı? Kitabı iki günde okudum. Güzel kurgulanmış, akıcı, sürükleyici, merak uyandırıcı bir kitap. Herkesin rahatlıkla okuyacağı bir kitap yani. Ve öneriyorum da okumanızı. Çünkü kitapta mutlaka bir yerde kendinizden bir şeyler bulacaksınız.

Edebiyat üzerine, sanat üzerine epey yazı yazdığımdan dolayı, Ömer arkadaşım da benden değerlendirme bekliyor elbet. Ama benim yazmaya bir türlü elim varmıyor. Çünkü konu hassas. Ağzımdan bir şey kaçsa üstüme kalacak aşk meselesi. Bir de benim yazdıklarımı takip edip iki eli kanda olsa Fethiye'deki ilgililere yetiştiren bir dostum var. Kendisi Hipokrat yemini etmiş olsa da, bu konularda ihbar yapmaktan keyif alan biridir. Bu nedenle yazmaktan çekindim. Nasıl olsa Ömer ÖZDAMAR da unutmuştur dedim ki geçenlerde okkalı bir sitem gelince yazmak zorunda kaldım. Artık Allah yardımcım olsun ve gazam mübarek olsun!

Öncelikle çekindiğim konu şuydu: Kitabın adı NORMAL ÖTESİ AŞK idi ve ben bu merakla okudum kitabı. Ama normal ötesi olan neydi abi? Neredeydi bu normal ötesi olan? Karısı ile Yunanlı sevgilisi arasında sıkışmış bir Türk gencinin iş kariyerinde sözsahibi olmak isterken yaşadıkları ve bu ilişkiye kılıf bulma mücadelesiydi. Bir yanda beş yıllık evli olduğu karısı; diğer yanda hem iş hem aşk arkadaşı olan Yunanlı sevgilisi. Şimdi "Abi bunun neresi normal ötesi? diyeceğim, o zaman sormazlar mı adama:" Ooooo bu normalsa sende neler var acaba gel anlat şöyle bakalım" Hele de o dediğim İzmirden takip eden arkadaş. Ama yine de söyleyeyim. Ben daha ne normal ötesi aşklar biliyorum. Burada detaylarını söyleyecek değilim elbet. Sadece değerlendirme yazısını niçin geciktirdiğimi söylemek için söylüyorum.

Şimdi kitaba gelince. Bu tür eşiyle sevgilisi arasında kalan gençlerin öyküsünü çokca rahmetli yazar Dursun AKÇAM'ın öykülerinde okumuştum. Köyünden Almanya'ya giden ve oradaki sarışın Alman güzellerini görünce kendilerinden geçen Türk işçi gençlerini anımsadım. Gönüllerini bakımlı sarışın Alman güzellerine kaptıran gençler, bir yandan da köyde bıraktıkları eşlerine ayıp olmasın diye, biraz da günah olmasın diye bu ilişkiye bir anlam verme, bir kılıf uydurma ve deyim yerindeyse, " kamuoyunu tatmin edecek bir çözüm bulma" gayretine girerlerdi. İki ilişkiyi birden yürütmeye kalkınca da, " pirince giderken evdeki bulgurdan olurlardı!"

NORMAL ÖTESİ AŞK'ta da yazar kahramanı olan erkeğe felsefi tanımlar yaptırıyor, aşk ve platonik aşk üzerine cevherler ürettiriyor. Bir yandan karısını severken, bir yandan da bu ilişkinin sürmesini istiyor ve neredeyse yasal zemine oturtmak için kanunlar yazıyor kendi kendine. Ne yazık ki karısından tekmeyi yiyip sevgilisinin kaldığı otel odasına sığınıyor. Sevgilisiyle " beraber aynı yatakta sabahı yapıyorlar" ama bu daha ne kadar devam ediyor bilemiyoruz.

Gerisini sizlere bırakıyor yazar. Okuyun ve yorumlayın. Ama bütün göreceğiniz normal ötesi aşklar bu kadarla kalsın! Allah başka normal ötesi aşklar vermesin! Benim bildiğim normal ötesi ne aşklar var. Bunları Ömer Bey'le bir haftasonu paylaşırım. Edebiyatta çığır açacağına inanıyorum. Bu kadarcık bir katkımız da olsun artık değil mi?
 
Toplam blog
: 264
: 1128
Kayıt tarihi
: 30.04.07
 
 

1956 Sarıkamış Kars doğumluyum. 6 şiir kitabım ve 2 deneme kitabım var. son kitaplarımı B..