Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Şubat '10

 
Kategori
Deneme
 

Honamlı Yörük Kemal'den maniler

Honamlı Yörük Kemal'den maniler
 

Kemal amca ve oğlu Yörük Mustafa


Ne zamandır aklımda Honamlı Yörüğü Kemal amcayı ziyarete gidecektim, ancak geçen gün kısmet oldu. Honamlı Yörükleri Kayı Boyundan olup Sarıkeçili Yörüklerinin 28 alt boyundandır.

Kemal amca kıl çadırlarda büyümüş bir Yörük. Kendisi ile kısmet olursa inşallah daha sonraki ziyaretlerimde daha çok sohbet edeceğim. Ancak bu ilk tanışmamızda kendisini fazla sıkmak istemediğimden ziyaretimi de kısa kestim.

Aşağıdaki manileri Kemal amcadan dinledim.

Dağlarda gezer oldum
Okuyup yazar oldum
Bir güzelin yoluna
Kurudum gazel oldum.

Hanaylarda yaslandım
Yağmur geldi ıslandım
Genç kızların koynunda
Elma gibi beslendim.

Çay içinde çadır var
İçinde bir kadın var
Eğil bi yolcuk öpem
Sende şeker tadı var.

Kemal amcaya Allah’tan sağlıklı, huzur dolu uzun ömürler dilerim. 

*** 

 
Toplam blog
: 74
: 1455
Kayıt tarihi
: 24.06.09
 
 

Haydanlı Eğitmen Aziz Doğan'ın oğluyum. Köyceğiz doğumluyum. Isparta Meslek Yüksek okulu muhasebe me..