Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Ağustos '07

 
Kategori
Dünya
Okunma Sayısı
2447
 

Hong Kong' ta gördüklerim

Hong Kong' ta gördüklerim
 

Daha önceki gezi izlenimlerimi anlattığım yazılarımda belirtmiştim. Bir kente geziye gitmeden önce o kent hakkında bulabildiğim kaynaklardan (kitaplardan, dergilerden, internetten) bilgiler toplar, o bilgilerden bir dosya yapar ve o kente gitmeden önce kent hakkında bilgi sahibi olurum.

Hong Kong hakkında da topladığım ilk bilgilerden çok yüksek binalarla karşılaşacağımı biliyordum.Ama bu binaların uluslararası kapitalizmin dev şirketlerinin yönetim merkezlerinden ibaret olduğunu düşünüyordum.Halkın yaşadığı konutları daha farklı bulacağımı düşünüyordum. Yanılmışım. Görmeden inanması zor ama Hong Kong’luların neredeyse tamamı çok yüksek, çok katlı (40-50-60-70 katlı) bitişik nizam sayılabilecek yakınlıkta yapılmış apartman kulelerinde yaşıyorlar. Her bir binada yaşayan nüfusu 600-1000 kişi olarak varsayarsak 10-15 binadan oluşan bir sitede 10-15 bin kişinin yaşadığı ortaya çıkar. Sadece 15 binadan oluşan bir İznik düşünün…

Nüfusun çok kalabalık olması, buna karşılık konut yapılacak arazinin çok dar ve kıymetli olması sonucu böylesi yoğun bir yapılaşmayı seçmişler. İş yerleri gibi konutlarını da dar araziye yaymak yerine planlı, çok katlı yapılardan oluşturmuşlar. Ancak bu çok katlı konutların hemen yakınındaki yeşil alanları da çok iyi korumuşlar ve korumaya devam ediyorlar. Hong Kong’un yeşili bizim Doğu Karadeniz’in yeşilini de aratmıyor doğrusu.

Geçen haftaki yazımda da belirttim. Hong Kong dördü büyük 232 adadan oluşan bir ada kent…Güncel nüfusunun 7 milyon olduğu biliniyor. Çin Halk Cumhuriyeti’nin özerk bir bölge kenti. Çin’den oldukça farklı olarak ticaret yaşamının çok hareketli olduğu Hong Kong’a “Asya’nın dünya kenti” diyorlar. Örneğin biz Türk vatandaşları için Çin vize vermede güçlükler çıkarırken Hong Kong 90 güne kadar olan ziyaretlerde vize istemiyor.

Uzak Doğu’nun, Asya’nın dünya kenti Hong Kong’un konut sorununu nasıl çözdüğünü yukarıda anlatmaya çalıştım. İstanbul’un insanı çileden çıkaran karmaşık trafiğini bildiğimiz için Hong Kong’un trafiğine, kent içi ulaşımına bir paragraf açalım.

Hong Kong kent içi ulaşım sorununu toplu ulaşım araçları ile çok akıllıca çözmüş. Tren, tramvay ve metro gibi raylı sistemin yanında çift katlı halk otobüsleri, bazı adalar arasındaki vapurları öylesine ucuz ve düzenli çalışıyor ki kent içinde bir yerden bir yere gitmede sorun yaşanmıyor. Özel araba çok değil ama var. 10-15 siteden oluşan yüz binlerce insanın yaşadığı yeni mahallelerde insanların gereksinmelerini karşılayacağı iş yerleri, okullar, alışveriş merkezleri yürüme mesafesinde olduğu için araç kullanma gereksinmeleri yok.İsteyen bisiklet kullanıyor.

Konut sorununu yüksek binalarla, kent içi ulaşım sorununu toplu taşıma araçlarıyla, geniş yollar ve köprülerle çözen Hong Kong enerji sorununu da çözmüş görünüyor.

Hong Kong’tan yazacak çok şey var. Gelecek haftalarda Hong Kong misafirperverliğinden, mutfağından, eğitimden, ticaretten, spordan, sosyal yaşamdan gözlemlediğim izlenimlerimi sizlerle paylaşmayı sürdüreceğim.

Bu yazıda Hong Kong’tan iki fotoğraf görüyorsunuz. Birincisi Hong Kong limanından ticaret merkezlerinin bulunduğu bölümün bir manzarası. Diğeri de bu yazıda sözünü ettiğim çok katlı konutlardan bir örnek.

İZNİK DOĞUŞ GAZETESİ- 08 AĞUSTOS 07

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 28
Toplam yorum
: 8
Toplam mesaj
: 13
Ort. okunma sayısı
: 1046
Kayıt tarihi
: 11.03.07
 
 

Cennet Gökova’nın tam ortasında bulunan Mazı Köyü’nde yaşayan, bahçesinde her türlü sebzesini, rakıs..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster