Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Eylül '07

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Hormonsuz domates piyasada kalmamış, hadi canım

Hormonsuz domates piyasada kalmamış, hadi canım
 

Merhabalar,

Bir kaç gündür ne yazacağımı düşünüyorum, Türkiye'de gündem o kadar hızlı değişiyor ki günlük işlerimin arasında bu gündemi takip edip buraya aktarmak istiyorum.

KKTC'ye giderken Sayın..., hormonsuz domates götürmüş. Kıbrısta tarım yaygın değil tabi. Hormon kullanımı benim bildiğim domateslerde çoktan durdu, bunu sayın ....'a ziraat mühendisi arkadaşlar anlatmalı bence . Artık hormon yerine arılar kullanılıyor. 

Bir diyetisyen olarak bana sorsalar ben şekli bozuk olmayan (ki artık piyasada görmüyorum) her domatesi güvenle tüketin derim. Tabi iyi yıkayarak. Likopence zengin olan domates kolon ve prostat kanserini de önlüyor. Bunu bir çok bilimsel araştırma kanıtladı. Likopen tabletleri peşinden üretilmeye başlandı.

Neymiş domateslerde hormon var bu nedenle tabletini alınsınmış.

Bırakın bu söylemleri en doğrusu besinin kendisini tüketmek hapını değil.

Görüşmek dileğiyle
Uzman Diyetisyen Aysen Arıcan Öz

 
Cumhuriyet Mah. Ergene sok. Melek Apt. No:1 Kat 1
KUŞADASI-AYDIN
 
Toplam blog
: 97
: 2936
Kayıt tarihi
: 22.08.07
 
 

1999 yılında Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Beslenme ve Diyetetik Bölümü’nden ..