Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

kevser şekercioğlu akın

http://blog.milliyet.com.tr/kevser

16 Şubat '16

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Hoş gel bahar

Hoş gel bahar
 

Van Gogh resmi internetten alıntıdır


Bu sabah kızlar okula gitmek istemediler. Biraz kandırarak biraz sözler vererek götürdüm. Onlara, yakında havalar daha güzel olacak ve biz sizi her yere götüreceğiz diyerek avuturken içime nerden geldiğini çok iyi bildiğim bir umut doldu. Her kış yaşadığım geç kalmışlık hisleri yerini avareliğe bıraktı.

Bu havalar benim lisedeyken annemin güzel merserize hırkasını giydiğim zamanlar. Hatta hava güzel olursa okul kırma zamanları. Kızlar o yüzden okula zor gittiler bugün. Bu havalar şairin dediği gibi eve ekmek götürmeyi unutturan zamparalıklarla dolu. Dün akşamdan ıslattığım kuru fasulyeleri, "Happy Hour" cd'siyle koydum ocağa. (2. ve 10. şarkıyı çok seviyorum) Sesi bütün komşular duyuyorlar şu anda, duysunlar umurumda değil, o da gitti kendi hayallerinin peşinden ve onun peşinden gitmeyi hiç düşünmüyorum. Kuru fasulye sucuklu olacaktı unutmuşum bir çırpıda kattım sucukları içine. İnsanın içi pır-pırlı olunca yaptığı her iş kolay ve anlamlı oluyor.

"Kimler Spora Geliyor" grubuna mesaj atıyorum "Kızlar ben bugün yokum" diye. Bu gün spor da beklesin. Bu gün İngiltere'nin değil ama Türkiye'nin en iyi dansçılarından olmak istediğimi anladım. Öyle çocukluk hayallerimdeki gibi balerin olmak da değil derdim sokak dansçısı gibi haşin ve hırçın. Adımını vurduğu yerler titresin ister ya insan bazen işte öyle. Ya da seneler evvel, Kızıltoprak Kent Sinemasında izlediğim, John Travolta ve Olivia Newton John'un başrolü paylaştıkları GREASE filminin içinde dans etmek geçti içimden. Bundan sonra sporda dans derslerini de daha sıkı takip etmek istiyorum ama bu ruhla oraya da ait değilim gibi. En kısa sürede Ferzan'la (Özpetek) konuşacağım beni oynatmak istemişti son filminde hayır demiştim bir daha düşüneceğim bugün. O olmazsa son zamanların favorisi Buğra Balcı diye yeni yetme bir yönetmen var ona fırsat veririm.

Bu ruh, sırtında çantasıyla hiç konuşmadan gitmek istiyor bugün ama öyle sorumluluklarını, sevdiklerini temelli bırakıp üzenlerden olmadan. Ben hiç bir havada ekmek almayı unutmadım evime, yemeğimde var ama bu gün bazı şeylere nanik yaparak, omuz silkerek, hadi oradan diyerek gitmek,... Bu ruh bu gün bütün hayallerini aynı günün içine sığdırıp, dünyadaki hiç bir şeyi değiştiremese de kendi dünyasında ki güzellikleri koruyarak daha da güzel olsun istiyor her şey. Her şey küçük gibi görünse de her şeyi kapsıyor. Müzikten nasıl anladığını anlatamasa da neden anladığını çok iyi biliyor. Ağaçlardan enerjiyi nasıl aldığını bilmiyor ama neyi aldığını çok iyi biliyor. Varlıkların anlamlarını, bütün varlığının müzik notaları gibi nasıl kutsal olduğunu. Bu havalar gördüğünüz gibi saçmalamaları rahatça dile dökme zamanları. Saçmalamalı insan bazen hiç bir şeyi unutmadan. Bana beni anlayacak ruhlar lazım. Neye geldiğini bilmeyen, bir kapıdan girip öbür kapıdan gitmek gibi sığ olmayan bir anlayışla yaklaşan, farkında olan.

 

Cemreler düşecek yakında, havalar daha da güzel olacak, Aliş (Muhabbet kuşumuz, kızlar ona Muhammet kuşu diyorlar) bile bu gün hiç susmadan cıvırdıyor evde ve avizenin üstünü sabah silmiştim yeniden doldurmuş ortalığı ve de inanın müziğe o da en az benim kadar bayılıyor ve neşeleniyor.  Kalkıp şu çamaşırları da kelebek hafifliğinde asayım bari. Manolya ağacının üzerinde bir sürü küçük melekler var ben görüyorum, aşk oklarını atmak için bekliyorlar yaprakların üzerlerinde. Cemrelerle birlikte umarım herkesin sırtındaki yük hafifler, havalar ısınınca karalıklar da bu kadar can yakmasın diye dualarım da mırıldanmalarımdalar.

 

Hoş geldin ey bahar, umarım günlerinin tombala torbasında hep hayırlı güzellikler saklıdır.

 

 

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 374
: 869
Kayıt tarihi
: 15.01.07
 
 

1965 Akçakoca doğumluyum. Evli ve dört kız annesiyim, küçük bir kızın  anneannesiyim. A.Ü. Halkla..