Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Nisan '17

 
Kategori
İnançlar
 

Hoş geldin Mayıs ve Hıdırellez!

Biliyor musunuz ve sizin oralarda Hıdırellez ne gibi ritüellerle kutlanıyor bilmiyorum ama Hıdırellezle ilgili bilinen en önemli bilgiler şu ki: Hıdırellezde kalbi temiz, Allah'a inanan insanlara Hızır Aleyhisselam yardım edermiş.

Uğradığı yere bolluk bereket,

Hastalara şifa,

Uğur, kısmet ve şans getirirmiş.

Rivayete göre böyle.

Bu yüzden de Hızırın uğrayabileceğini düşünülen yerlere dokunduğu şeylere bereket vereceği inancıyla çeşitli uygulamalar yapılır.

Aslında baharın resmen geldiğini müjdeleyen bir Türk bayramı aynı zamanda.

Hatta sadece Türkler değil,  İran, Balkanlar ve Akdeniz ülkelerinde ve Hiristiyanlarda doğanın uyanmasının ilk günü kabul edilip kutlanıyormuş.

Biliyorum siz daha çok ne gibi ritüeller yapılıyor onu merak ediyorsunuz:) Tamam topladığım bilgileri hemen paylaşıyorum:)

*Bekarlar evlenmek için 5 Mayıs akşamı gül ağacının dibine bir saksı içine su doldurup içine bir yüzük atıyor ve ertesi gün tez zamanda beni kısmetimle karşılaştır deyip yüzüğü takıyorlar.

Veya evli bir çift resmi (gelin ile damat gibi) çizilebilir.

*Yine gül ağacının dibine istediğiniz şeyin resmini toprağa çizebilir veya bir kağıda çizip ve yahutta bereket getirmesi için bozuk bir parayı gül ağacının dibine koyabilirsiniz.

*Gül ağacı yok ki diyenler evlerinin kuzeye bakan penceresine yine 5 Mayıs gecesi istedikleri şeyin resmini kırmızı bir kağıt üzerine çizip asabilirler. (Ertesi gün bu kağıdı suya atıyorsunuz)

Hatta ben atarken şöyle söylüyorum: Dileğimi saldım deryaya o da götürsün Mevlaya :)

*O gece bütün erzakların üzeri açık bırakılırmış ki bereketlensin.

*Bazı bölgelerde de ateş yakılıp dilek dilenip üzerinden atlanırmış.

*6 Mayıs Sabahı erkenden kalkıp kapılar pencereler açılırsa bu sayede haneye kısmet dolacağına inanlır. Gül ağacıın dibine koyulan para cüzdana konur ve bir sene boyunca o para harcanmaz.

O gün yine enerji olarak yüksek bir gün olduğu için bazı şeylere de kısmet kapanmasın diye özellikle dikkat edilirmiş.

Mesela Çamaşır yıkanmaz, dikiş dikilmez, evde temizlik yapılmazmış.

Baharınız kutlu ve çoook mutlu olsun. Tuttuğunuz dilekler kabul olsun:)

Çok hoşgeldin Mayıs:) 

Sevgiler tüüüm kalbimden:)

Nur Demir

https://www.facebook.com/NrlStyle

http://nrlstyle.blogspot.com.tr/

 
Toplam blog
: 202
: 1460
Kayıt tarihi
: 10.11.16
 
 

Yaklaşık 20 yıldır Kişisel-Ruhsal Gelişim, EFT ve Kuantum Enerji ile ilgili araştırmalar ve çalış..