Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Şubat '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Hoş geldin Pıtır Can!

Hoş geldin Pıtır Can!
 

Filanca departmanımızda görev yapan arkadaşımız bilmem kimin, dün bir erkek/ kız çocuğu dünyaya geldi.
Pıtır Can’a hoş geldin diyor, feşmekan ailesine yeni üyeleriyle birlikte sağlıklı, uzun ömürler diliyoruz
.”

Heyooooo! Aman da ne güzel! De ne yapayım? Bilmem kaç kişilik şirkette doğum yapan bilmem kim arkadaşımı veya doğum yapmış eşini tanımıyorum zaten. Pıtır Can çivisi çıkmış dünyaya eklenmiş, ben şimdi nasıl bir aksiyon almalıyım?

Duyarsız bir insan değilim ama İnsan Kaynakları departmanının birbirimizden haberimiz olsun diye yazıp gönderdiği bu iyi niyetli, emzik resimli kutlama mesajlarını nedense garipsiyorum.

Kalabalık şirketlerde birbirimizin mutlu günlerini paylaşalım amaçlı gönderilen bu elektronik postalar, merak ediyorum acaba ne kadar yerini buluyor? Bana göre aynı departmanda çalışıyorsak zaten arkadaşımın bu özel gününden saniye saniye haberim olmalıdır. Eğer ki, posta aracılığı ile konuyu öğreniyorsam bu çevremden bir haber olduğumun direkt kanıtıdır.

Duyarlı bir grup arkadaşıysam Pıtır Can doğduğunda aramızda zaten çoktan altın parası toplanmış, altmış santimetrelik tulumu alınmış, hastaneye ziyarete gidilmiş, iyi dilekler bildirilmiş, agu gucu eşliğinde ve mutlak suretle bebek babaya ya da anneye benziyor geyiği yapılmış olmalıdır. Bu etkinliğe katılmamak anlaşılmazdır. Hele doğum sahibinin yöneticisiysem ve bunlardan haberdar bile değilsem tüh banadır!

Amma velâkin ben beşinci katta, o bilmem kaçıncı katta, farklı departmanlarda, iş yoğunluğu nedeni ile uzun yıllar bir arada çalışıp, bir kez bile asansörde denk gelemediğim, postada adı geçen arkadaş için ne hissetmem gerektiğini kestiremiyorum. Yakınlık derecem olmadığı için durum bende herhangi bir hissiyat yaratmıyor. Dolayısı ile o arkadaş için usulen bile olsa mutluluk kelebeği kesilmek son derece anlamsız geliyor.

Merhabam olmayan arkadaşıma telefon açıp, kutlamak belki onu sevindirecektir. Sonuçta benim de incilerim dökülmeyecektir ama ertesi gün ona da bana da bu konuşma bir şey ifade etmemeye devam edecektir. Sınırlı saatler içerisinde başka bir paylaşım yaşayamadığımız için Pıtır Can sayesinde başlayan yakınlığımız başladığı gibi bitecektir. Belki bu vesile ile o arkadaşımla aramda bir samimiyet baş gösterebilir ama dallanma ve budaklanma evresi maalesef gerçekleşemeyecektir. Zaten insan daha çok en yakınlarından gelecek tepkileri seçmektedir, benimki arada kaynayıp gidecektir.

Harala gürele içinde Pıtır Can’ın şahsı adına atılan ilk posta silinen diğer postalar arasında yerini alırken, zaten hiçbir tebrik kendisini ilgilendirmediği gibi, o sürekli emmeye, viyaklamaya, alemi uykusuz bırakmaya, kokulu bombaları salmaya tüm şirinliği ile devam edecektir. Belki de Pıtır Can, bir gün büyüdüğünde tebrik mesajı gönderecek sevimli bir İnsan Kaynakları Yöneticisinin ta kendisidir.

 
Toplam blog
: 118
: 1607
Kayıt tarihi
: 15.01.07
 
 

Bir fikirden bir başka fikre, gerçeği bulana kadar bir halden başka bir hale geçip duruyorum. İncede..