Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Ağustos '10

 
Kategori
Ramazan
 

Hoş Geldin Ramazan!

Hoş Geldin Ramazan!
 

www.fotozade.com


Oğlum Gökmenin sahurdaki heyecanını gördüğümde kendi çocukluğum geldi gözlerimin önüne. Tarih birbirinin kopyası sanki “şimdi çok su içsem yine susar mıyım baba? Vallahi yarım ekmek yedim katiyen acıkmam di mi anne?” Yeter oğlum yatarken sular ağzından gelecek! Henüz 11 yaşında; geçen sene de Ramazanın başında, ortasında, sonunda birer gün oruç tutmuştu.:))

Ramazan bayramını; Ramazanda oruç tutanların bayramı olarak benimsemişim ben. Oruç tuttukları için bayramı daha çok onların hak ettiklerini düşünürüm! Tabi ki hastalık ve ihtiyarlıktan tutamayanlar istisna.

Mesela adamın hiçbir mazereti olmamasına rağmen, oruçlu insanların karşısında pofur pofur sigara içmesi veya yemek yemesi bana çok abes geliyor. Çok şükür, geçen yıl bu saygısız davranışa tenezzül eden pek fazla insan görmedim.

Umarım bu sene de öyle olur, hiç kimse küçük çocukların, ramazan ve oruç şevkini kırmamalı; etrafına karşı saygılı olmalı. Oruç tutamıyorlarsa bile oruç tutanların gözü önünde hapır hupur yememeli ve sigara içmemeli. Tabi ki bunun için konulmuş bir yasa yok. Yasa; kişinin varoluşunda insanlığınla beraber içinde doğmuş olmalı!

Bu vesile ile tüm Müslümanların Ramazanı hayırlı olsun. İftarda görüşmek üzere hayırlı sabahlar...

 
Toplam blog
: 438
: 826
Kayıt tarihi
: 07.01.07
 
 

Milliyet Blog'a hangi vesile ile kayıt olduğumu doğrusu hatırlamıyorum!  Bende birçoğunuz gibi ya..