Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Kasım '06

 
Kategori
Sosyoloji
 

Hoş görmeyin beni kardeşim!

Hoş görmeyin beni kardeşim!
 

Hayatta en nefret ettiğim şeylerin başında geliyor hoş görü kelimesi ve beni hoş gören insanlar… Bu noktada denilebilir ki “bu adam coşmuş; dünya üzerinde hoşgörüden daha güzel ne var?” Ben ise diyorum ki hoş görü güzel bir şey değildir.

Hoş görülen şeylere biraz bakmak lazım herhalde… çocuklar, meczuplar, aklı evveller, ev hayvanları, sakarlar vb.

Hoş görmek, yanlış olduğunu bildiğimiz halde, yapılanı kabul etmek anlamında, sözde bizlerin ne kadar geniş gönüllü olduğumuzu ve her şeye rağmen bu kişileri ve hareketlerini dışlamadığımızı gösteren bir erdem olarak öğretildi hep ve yaptıklarımızın büyük bölümü hoş görüldü…

Niye bu kadar hoş görüldük acaba? Yada hoş görüyorum derken bize ne yapılıyordu? Yada niye bu kadar çok hoş görülecek insan vardı çevrede?

Başka bir şekilde bakacak olursam, bu kadar mı kişiliklerin kendileri gibi olmalarına izin verilmediği çıkıyor karşıma…

Birisini hoş görmek = “Esasında ben doğruyum sen yanlış ama buna rağmen bak seni reddetmiyorum!!!” demek… Olduğu gibi kabul edemiyor olmaktan dolayı kendi eksikliğini karşısındakine yüklemek demek… İlişki kuramayan insanların yalnız kalmamak adına başkalarına muhtaçken bu muhtaçlığın, kendini bir lütuf olarak sunarak görünmemesini sağlaması demek… Kişiliklerimize saldırı yapılıyor demek… Saldıranların kendilerini haklı görmesi, suçluların güçlü olması demek…

Ya olduğu gibi kabul etmek gerek insanları yada ilişkiye girmemek, reddetmek. Eğer bize uyan ve uymayan davranışlarıyla bir kişiyi kabul edemiyorsak bu bizim eksikliğimizden başka bir şey değil ve ben de ya olduğum gibi kabul görmek yada reddedilmek isterim kendi hayatımda…

Bu yazı sonucunda da kimse beni hoş görmesin lütfen!!!

 
Toplam blog
: 71
: 1933
Kayıt tarihi
: 08.06.06
 
 

İnsanın kendisini anlatması zor. Beykoz, Saint Benoit, Psikolog. Bu kadar... Detay gerekiyors..