Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Eylül '08

 
Kategori
Ramazan
 

Hoşgeldin, sefalar getirdin ey Şehr-i Ramazan

Hoşgeldin, sefalar getirdin ey Şehr-i Ramazan
 

"İznik-Yeşil Camii"Resim:Papatya650


Bin bir aydan hayırlı bir ay Ramazan, ayların sultanı… Hoşgeldin önce yüreğimize, sonra evimize barkımıza… Sefalar getirdin…

Yüreğimize aydınlık, hanemize nur kattın gelişinle… Sofralarımız şenlendi… Bereket yağdı sanki gökten…

İlahi bir ışıkla huzur buldu yüreklerimiz… Sevgi, hoşgörü, ve sabır sardı bedenlerimizi. Yaptığımız iyilik daha bir buldu yerini ismini verdiğin bu mübarek ayda.

Gıybet unutuldu, haksızlıklıklar, kin, küslükler, öfke rafa kaldırıldı sayende… İnsan sevgisi bir kez daha yerleşti unutuldukları yerlere…

Dudaklarımızı süsledi dualar… Camilerimizde, evlerimizde mukabeleler okundu, Kur’an hatim edildi. Okumak Kur’anı ve dinlemek daha da çok arttırdı sevabı… Anlamak Kur’anı ve O’nun gösterdiği nurlu yolda yürümek… Arınmak günahlardan, magfiret dilemek Yaradan’dan.

Yüce kitabımız Kur'an-i Kerim, bu ayda yeryüzüne indi ve aydınlığa kavuşturdu bizleri… Elhamdü lillah müslümanız…

Gün boyunca Yaradan’ı daha da yakınımızda hissetmek…

İftar saati yaklaşırken hazırlanan sıcak çorbanın dumanının verdiği mutluluk… Paylaşmak dostlarla allah ne verdiyse… Sofra başında bir bütün olup, odaklanıp o ilahi dakikalara ezan sesini işitivermek…

“Allâhu Ekber Allâhu Ekber.

Allâhu Ekber Allâhu Ekber. “

Hani birbirine karışır ya ezan sesleri… Mest eder ya yürekleri…

Ne hoş ne de anlamlıdır kulağımıza erişen tınılar…

İşte o an değil mi avuçlarımızın göğe açılması… O an değil mi "Allah'ım! Senin için oruç tuttum, sana inandım, sana dayandım, Senin verdiğin rızıkla orucumu açtım. Yarının orucuna da niyet ettim, benim geçmiş ve gelecek günahlarımı bağışla." diye yakarışlarımız…

Bir zeytin tanesi, bir adet hurma, bir kaşık çorba, bir yudum su, bir parça pide…

İhtiyacı olanlara yardım etmek elimizden geldiğince, karınlarını doyurmak iftar çadırlarında…

Işıl ışıl kandiller, minareleri aydınlatan… İki minare arasında parıldayan mahyalar…

Teravi coşkusunu yaşamak hep birlikte… Secdeye varmak…

Belki davul sesleri belki çalar saat… Sahur vakti açmak gözleri yarın ki oruca niyetlenmek…

Nerede eski Ramazanlar diye iç çekmeyip günümüz koşullarına göre yaşamak bu mübarek ayı… Direkler arası eğlencelerin nostaljisinde yaşamak geçmişi…

Bir hoşluk, bir başka güzellik yaşanan Ramazan Ayı boyunca… Öyle bir manevi zevk ve husû ki yerleşen yüreklerimize… Anlatılamayacak sadece yaşanacak…

Yüreğimize, evimize hoş geldin ey şehr-i Ramazan…

 
Toplam blog
: 755
: 776
Kayıt tarihi
: 13.06.07
 
 

Ankara'da doğdum. İlk, orta, lise ve üniversite eğitimimi Ankara'da tamamladım. AÜİF iş idaresi b..