Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Ekim '06

 
Kategori
Bebek - Çocuk
 

Hoşgeldin kızım

Hoşgeldin kızım
 

İnsanlığın yuvar teker , yokuş aşağı , çamura doğru , son sürat yuvarlandığı bir çağa hoşgeldin. Çocukların öldürülüp, savaş zayiatı sayıldığı iğrenç bir çağa denk geldin , affet . Yalanın katmerlisinin, ihanetin soğuk tarafının tercih edildiği ; insana yardımın enayilik, hayvana yardımın delilik kabul edildiği bir Dünyaya hoşgeldin. Merhaba de; gündüz oruç tutup, akşam kadın, erkek önüne geleni şeritten fırlatıp iftara giden müminlerin Dünyasına . Ve sahte gülücüklerin, tembel sigara molalarının, dedikodulu şirket yemeklerinin , muhteris bakışların, histerik koşuşturmaların Dostun dostu kandırdığı , kurtların şehrine geldin , hoşgeldin.

Seni elime alınca; anladım Afrikada, kutuplarda hiç kitap görmemiş adamın, yaradanı nasıl anlayıp bulacağını. Seni elime alınca anladım; ne boş işlerle uğraşmışım, ne çok yıllarımı heba etmişim , ne gereksiz hırslarım varmış bir de! Nasıl da tanrısal bir duyguydu seni elime alınca hissettiğim ve bir mucize gibi kokuyordun, ve bir mucize gibi bakıyordun.

Ertesi gün Hastaneden çıkıp, Kadıköy'ü gezip, Moda'ya doğru yürürken ; senin adına beslemiştim kedileri. Kirlisini, temizini öpesim gelmişti, parktaki kuşlara pirinç almıştım , en az yetmiş güvercin üşüşmüştü başıma, senin adına verdiştim yemeklerini , hepsine selamını söyleyerek. İçmeden sarhoş olmuştum, bir unutup bir hatırlıyordum seni, tutmasam kendimi delice kahkahalar atacaktım.

Altını olanın kuralı koyduğu bir çağda doğdun. Artık hakkaniyet, doğruluk, ahlak aranmıyor kızım. Sen ve çağdaşların umarım suyu tersine akıtırsınız. Umarım , sizin devrinizde bu kadar yoksulluk ,bu kadar hırsızlık, bu kadar arsızlık olmaz kızım.

Komşularımız hali vakti yerinde insanlar. Kimisi yönetici, kimisi işadamı. Ama yeşilliklere konan güvercinleri kovalattırıyorlar güvenliklere! Camlarına konup , pisletiyorlarmış kızım ! Sen büyüdüğünde , bu güzel ülkede dilerim ki güvercinler camları pisletir de , insanlar ülkeyi pisletmez kızım.

İsterim ki hiç yalan söyleme. En büyük başarı, hayat boyu yalan söylememektir.

Ben en çok ,anneni sevdim hayatta. Hayatta seni verdi bana. Kuşu, böceği, ağacı, pis kedileri sev kızım. Aç köpekler için kemik iste caddedeki kanatçıdan. Yolunu kaybetmiş kablumbağayı, burnu sümüklü küçük kızı sev. Sev ki insanlık çıkıp gelsin, rehin olduğu yerden. Sev ki; ışıldasın insana, güzele dair ne varsa. Yağmur yağdığında salyangozları topla, ezilmesinler diye ve yeşillik bir yere bırak. Ertesi gün camında küçük bir salyangoz teşekkür edecektir sana. Hepsi için ve insanlık adına.

Adını ''Katre'' koydum kızım. Katre isen yetiş denizlere diye . Sende , Dünyadaki tüm çocuklarda güzellikle büyüyün kızım...

 
Toplam blog
: 187
: 1260
Kayıt tarihi
: 02.10.06
 
 

İyiye ve güzele götürmeliyiz Dünyayı. Sürekli daha çok kazanmak, daha yukarıdan bakmaya çalışmak,..