Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Temmuz '11

 
Kategori
İnançlar
 

Hoşgeldin Ramazan!!

Hoşgeldin Ramazan!!
 

Selâm olsun sana Kuran, şükran, rahmet, bereket ve gufrân ayı…  

Hoşgeldin hanemize, gönüllerimize mübarek Ramazan-ı Şerif..  

Ramazan ayının gelmesiyle birlikte, bir rahmet, bereket iklimine daha girmiş olduk.. Bu ay, ruh ve bedenlerimizin arınma ayı.. Körelen kalplerimizin, yok olan yardım duygularımızın, dayanışmamızın, idrakın, sükunun, huzurun taçlandığı rahmet günleri… 

Ramazan boyunca; Allah’ın izniyle oruç şuuruyla birlikte;sahur, iftar, teraviler ve birleşen dualarla birlikte tüm Müslüman alemi olarak, eda edeceğiz Rabbimiz’e olan şükrümüzü.. 

Bu ay hayırlara vesile ayı ayrıca.. 

Oruç tutarak; kim bilir belki de, o güne kadar hiç fark etmediğimiz yoksulları daha iyi fark edeceğiz. Fıtır sadakası ve zekatlarımız ile birlikte muhtaçları sevindirip, kalplerimizi yumuşatacağız. 

Cenab-ı Hak buyuruyor; 

Ey iman edenler! Allah'a karşı gelmekten sakınmanız için oruç, sizden öncekilere farz kılındığı gibi, size de farz kılındı. (Bakara-183) 

Beni çok etkileyen bir hadis-i Şerifi paylaşmak istiyorum sizlerle.. Bu hadisi okuyup da; oruç tutmayacak kimse olmaz diye düşünüyorum.. 

Rasûlullah(sav) şöyle buyurdu:

“Allah rızası için bir gün oruç tutan kimseyi Allah Teâlâ, bu bir günlük oruç sebebiyle cehennem ateşinden yetmiş yıl uzak tutar.”
( Buhârî, Cihad 36; Müslim, Siyam 167-168)
 

Burası fani dünya.. üç gün kalıp gideceğiz.. hiçbirimiz kalıcı değiliz.. Ancak aslolan ahret yurdu. Orada sonsuzluk olduğunu düşününce; bir günlük oruç tutmanın dahi ne kadar değerli olduğunu düşünün artık.. 

“Cennette Reyyân denilen bir kapı vardır ki, kıyamet günü oradan ancak oruçlular girecek, onlardan başka kimse giremeyecektir. ‘Oruçlular nerede?’ diye çağrılır. Onlar da kalkıp girerler ve o kapıdan onlardan başkası asla giremez. Oruçlular girince o kapı kapanır ve bir daha oradan kimse girmez.”
( Buhârî, Savm 4; Müslim, Siyam 166-Hadis-i Şerif) 

"Aziz ve celîl olan Allah "İnsanın oruç dışında her ameli kendisi içindir. Oruç benim içindir, mükâfatını da ben vereceğim." buyurmuştur. ( Kutsi Hadis – Buhari Savm 3 ) 

Her ibadet Allah rızası için yapılır. Ancak oruç farklıdır..Çünkü diğer ibadetlerde olduğu gib, bire on ya da daha fazlası gibi ölçüler oruçta yoktur. Mükâfatının, ‘’önceden bildirilmiş ölçülerin çok üstünde- ‘’Rabbimiz tarafından takdir edilecek olmasıdır. 

Allah bu mübarek günleri hepimize hakkıyla eda edebilmeyi, hayırlısıyla bayrama erişmemizi nasip etsin inşaAllah.

Hayırlı ramazanlar.. Yüreğinizdeki sevgi daim olsun efendim.. 

Oruçla ilgili ; 

http://blog.milliyet.com.tr/ORUC_NE_ZAMAN_BASLAR__NE_ZAMAN_BITER_/Blog/?BlogNo=198741 

http://blog.milliyet.com.tr/Oruc_kimlere_farzdir__Kimlere_farz_degildir_/Blog/?BlogNo=257972 

 
Toplam blog
: 287
: 13046
Kayıt tarihi
: 22.11.08
 
 

Öğretmenlik yapıyorum ve anneyim. Çocukları çok seviyorum. Yüreği sevgi dolu olan insanlara, sela..