Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Eylül '09

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Hoşgeldin sonbahar

Hoşgeldin sonbahar
 

renklerin dansı ve ikinci bahar....


Hoş geldin bahar, bugün ikinci baharın ilk günü. Ben sonbaharı çok severim ve sonbahar diyemem bu güzel mevsime bana göre ikinci bahardır.

Hoyratça kullandığımız gençlik yıllarımız gibi bakarız geride kalan yaz aylarının ardından. Keşke daha çok yıldızları izlseydim, keşke daha çok sahilde otursaydım, keşke daha çok dondurma yeseydim deriz. Ama bu keşkelere dalıp bu güzel mevsimin tadını çıkartmayı unutmayalım önümüz kış!!! dondurmamızı hala yiyebiliriz kışın pek onuda yapamıyoruz!

Gelen ikinci bahardır son değil. Yeşilin sarı, kırmızı ve kahverengi ile müthiş dansının tadını çıkartın. Doğanın o serin rüzgarlar eşliğinde söylediği şarkıları dinleyin.

Bugün sabah her yer yağmur kokuyordu mis gibi.....Eylül bir ve ikinci baharın gelişini yağmurla karşılamak harika bir duyguydu....koştum dışarıya yüzüm yağmurdan ıslanırken yürüdüm ağaçların arasında, sararan otların eşliğinde. İçime çektim mis gibi yağmur kokusunu, hayatın kokusunu, ikinci baharın gelişini kutladım kendimle başbaşa.

Sonbaharda başlarız hayatımızın en önemli adımlarından biri olan okula ve okullun başlaması ile başlar aslında bütün ilklerimiz. İlk dostluklarımızın temeli çoğunlukla okul yıllarında atılır, ilk aşk heyecanını okul yıllarında tadarız. Sonbahar umutların tükendiği değil başladığı aydır, sonbahar bu nedenle bana hüzün mevsimi gibi gelmez..

Sonbahar hasat zamanıdır, sonbahar hayatımızın dönüm noktasıdır, sonbahar hayata bakışımızı netleştiren ayaklarımızın yere basmasını sağlayan bir dönemdir.

Sonbahar da doğanın o müthiş renk kartelası hayatımıza da aynen öyle yansır. Geçen gençlik yıllarının koşturmacasından sonra o dingin, o kendini bilen, o ne istediğini bilen, dostlarını belirlemiş, sevdiği şarkıları olan, umutlarının kıymetini bilen , onlara sıkı sıkıya sarılan müthiş renklerden oluşmazmıyız...

Derin bir nefes alın ve etrafınıza bakın, sizi bunaltmayan bir hava, mis gibi yağmur kokusu, hayat kokuyor her nokta ... bas bas bağırıyor bize evren...geçmişine sahip çık ancak onunla yaşamana gerek yok, bak her an başka bir güzel görmesini bilene...

Aşağıdaki şiiri sizlerle paylaşmak istedim, her anımızın bahar olması için yeterli çok şey belirtilmiş....keyifle okumanız ve hayatınızdaki her ana sıkı sıkıya sarılmanız dileğiyle...

ANLAR

Eğer yeniden başlayabılseydim yaşama,

ikincisinde daha çok hata yapardım!

Kusursuz olmaya çalışmaz, sırt üstü yatardım.

Neşeli olurdum, ilkinde olmadığım kadar;

çok az şeyi ciddiyetle yapardın!

O kadar temiz olmazdım,

Daha çok risk alır, daha çok seyahat eder,

Daha fazla güneşin doğuşunu seyreder,

Daha çok dağa tırmanır, daha çok nehir aşardım.

Görmediğim yerlere gider,

Daha çok dondurma yer, daha az bezelye yerdim!

Gerçek sonunlarım olurdu hayali olanların yerine.

Hayatın her anını gerçekçi ve üretken yaşayan insanlardandım.

Elbette mutlu anlarım oldu

Ama yanlız mutlu anlarım olmasına çalıştım.

Farkında mısınız bilmem; yaşam budur zaten.

Anlar sadece anlar.

Siz de an ı yaşayın, şimdi yi yakalayın.

Termometresini, bir şişe suyunu,

şemsiyesini ve paraşütünü almadan

dışarı çıkmayan insanlardandım.

Eğer yeniden başlayabilseydim,

Daha hafif seyahat ederdim,

ilk baharda ayakkabılarımı fırlatıp atardım

Ve sonbahar bitene kadar yürürdüm çıplak ayaklarla.

Bilinmeyen yollar keşfeder, güneşin tadına varır,

çocuklarla oynardım.

Eğer bir şansım daha olsaydı eğer.

Ama şimdi seksen beşimdeyim ve biliyorum ki

ölüyorum.


Jorge Luis Borges

http://mavidunyalar.blogspot.com

http://astrolojidunyasi.blogspot.com


 
Toplam blog
: 44
: 1082
Kayıt tarihi
: 03.07.07
 
 

Seyahat etmeyi, doğada yürüyüş yapmayı, yazmayı, çizmeyi, boyamayı, fotoğraf çekmeyi, annemin yap..