Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Kağıt Gemilerin Kaptanı

http://blog.milliyet.com.tr/hayrettinturan

16 Ekim '10

 
Kategori
Şiir
 

Hoşgörü

Hoşgörü
 

Hoşgörü niteliksizliği getirir
belki bu yüzden kalkınamıyoruzdur
kimbilir.

Kahveye meyhaneye gitmem
eskiden çok giderdim ama eskiden
sigarayı içkiyi azalttım
hatta ayda bir içiyorum neredeyse
biraz sağlık sorunları, biraz da masraflar arttı
yoksa seviyorum her ikisini de
hayaa bu, mecbur kılıyor çoğu zaman
sevdiğin şeylerden uzaklaşmanı
neyi sevsek zararlı olmadı mı hep
mesela mini etekli o sarışın kız
rüzgar gibi geçti hayatımızdan / yıkarak
neyse işte ben böyle önüme bir tabak
patates kızartması koysan
ilk önce yanmışları yerim
belki önüme tüm geçmişime ait
fotoğrafları yığsan ilk önce
sevmediklerime bakarım
her insan gibi ben de her resimde
en çok kendimi ararım
bu arada; saldım yeniden tüm şiirlerimi
tutsak etmenin bir alemi yok dedim
boşa bir uğraş olduğunu anladım nicedir
her güzel ve iyi niyetli şey gibi
ondan da el çektirdiler beni
çıkmasını bildim hayatlardan
sırada iş hayatı var şimdi
emekli olurum çıkarım diyorum
en az on hayattan
sonra ölüme gelir sıra
çıkarım usulca kendi hayatımdan
bir şiir gibi yaşadık desem
güler misiniz arkamdan.

Ama hatalarım olduysa ki olmuştur
siz, siz olun hoş görmeyin
hoşgörü kalitesizliği getirir
belki bu yüzden kalkınamıyoruzdur
kimbilir.

Hayrettin Turan
Ekim 2010

 
Toplam blog
: 98
: 638
Kayıt tarihi
: 21.08.07
 
 

Zonguldak'ın Ereğli İlçesinde, 1971 Yılının soğuk bir Şubat Gecesi doğdu. İlk ve orta öğrenimini ..