Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Ekim '09

 
Kategori
Siyaset
 

Hötokrasi

Neologik (yeni terim üretici) bir blog:

Meritokrasi, Plutokrasi Teokrasi, Demokrasi, Gerontokrasi, Aristokrasi, 'Hötokrasi'...

Bunlar, ülkelerin yönetim şekline dair çeşitli yöntemlerin adları, daha başkaları da var tabi. Bir ülkede, bu yönetim şekillerinin bir kaçının şu ya da bu ölçüde varlığı sözkonusu olabilir. Bizim ülkedeki yönetim şeklinin bileşkesinde yer alan bir unsura dikkat çekmek istiyorum: Hötokrasi.

Bu Erdoğanizmin bir ilkesidir. Erdoğanizmin temel özelliklerinden biri uzam ve zamana göre relativist bir karaktere sahip olmasıdır. Örneğin, ayaktaykan bu öğreti başka türlü işleyebilir, otururken başka türlü işleyebilir. Zaman, duruma göre de değişebilir. Bu farklı işleyişlerin sonuçları arasındaki çelişkiler önemsizdir. Çünkü bu sistem hötokrattır.

Hötokrasiyi kısaca tanımlamaya çalışırsak, koyduğu ilkelere kendisinin değil başkalarının uymasını isteyen, bekleyen sistemdir, gerçekleşmezse, hötokratlaşan bir anlayıştır. Hötokratın kendisi koyduğu ilkelerden azadedir. Bu terim adını bu niteğinden alır. Bu sistem, her sistem gibi, yağlamacılarını ve yıkamacılarını da yaratır.

Ünlü bir filozof demişti galiba insanlar müstehak oldukları yöneticiler tarafından yönetilir diye... Hötokrat yağlamacılarına ilişkin neologizmi de okuyucuya bırakalım artık.

 
Toplam blog
: 467
: 1012
Kayıt tarihi
: 21.10.07
 
 

Ankara'da yaşıyorum. Çeşitli güncel konularda, zaman zaman "Neden olaya böyle bakılmıyor?" diye düş..