Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Ağustos '07

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
Okunma Sayısı
1140
 

HP servisleri tüketiciyi neden zorda bırakır?

HP servisleri tüketiciyi neden zorda bırakır?
 

HP marka ve Teknosa’dan aldığım Lazer Jet model bir faks ve fotokopi cihazım vardı. Çok da eski sayılmaz; 2-3 yıllık. Arıza yaptı. Beni de üzen öykü orada başladı. Ankara Balgat’daki servise götürdüm 08.08.2007 sabah 09.30’da. Dediler ki cihazınızı kabul etmek için bile 20 dolar artı KDV alırız. Yani tamir edilemezse ve artık kullanılmayacaksa bile bu parayı verecekmişim. Tamir edilirse de onarım parası ve sair giderlerin ne olduğunu bildirip ayrıca tahsil edeceklermiş. Neden? Çünkü garanti kapsamında değilmiş.

Benim ricam sadece bir ön tespit yapılması idi. Arızanın sadece kağıt sıkıştırmasından ve küçücük bir yayın dışarı atmasından kaynaklandığını (ki o yay da bendeydi) tahmin ediyordum. Ama onarımı çok pahalıya çıkacaksa yaptırmayacaktım. İyi bir usta çok kısa bir sürede genel bir fikir verebilirdi. Yapmadılar. İlla da 20 dolar artı KDV!

Düşünün elinizdeki mal çalışmazsa siz niye durduk yerde üzerine 30 lira veresiniz ki! Kaldı ki ürünü alalı iki buçuk yıl olmuş ya da olmamış. Bu kadar kısa sürede böylesi “marka” ve fiyatlı edindiğiniz bir ürünün bozulması karşısında o servisin biraz daha anlayışlı olması gerekmez miydi? Hani Tüketiciye saygı hani “koşulsuz müşteri memnuniyeti” kavramı? Yurt dışında da HP’ler böyle mi çalışmakta. Küçücük bir arıza nedeniyle müşterisini böyle zora mı sokmakta ve o arızanın nerede biteceği ve nasıl giderileceği bilinmeden baştan koşul ücret mi kesmektedirler.

Ürünü satarken satış sonrası servis ve desteğin de fiyatlamada bir koz ve baz olarak alındığı malumdur. Bu mudur yüksek kalitenin karşılığı? Bu mudur ona koşut hizmet?

Tüketici hakları sanırım ülkemizde daha çok emek verilmesi gereken bir konudur. Bu uğurda çaba harcayanları ve benzer sıkıntılar yaşayan vatandaşlarımızı desteklememiz gerekir.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Bende hp pavilion 5000 var ama tüm teknik merkezler pavilion sağlamıyor kim sağlıyor acaba merak ediyom

mustafa duran 
 16.08.2007 0:37
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 374
Toplam yorum
: 193
Toplam mesaj
: 25
Ort. okunma sayısı
: 488
Kayıt tarihi
: 16.08.06
 
 

Merhaba! Toplumsal, siyasal, ekonomik ve kültürel olgularla ulusal ve evrensel düzlemde ilgilenme..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster