Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Ocak '07

 
Kategori
Haber
 

Hrant Dink'in ölümü

Hrant Dink'in ölümü
 

BU yazıya başlamak zor. Zor olmasına zor da yazılmalı. Yayın prensiplerine aykırı bulunsada yazılmalı. Bu ülkenin Vatandaşı Dink neden yaşama hakkı bulamadı bu ülkede? Bu doğal bir sonuç mu? Yoksa ne ekersen onu biçersinin sonucu mu?

Hrant DİNK Malatyada doğmuş, bir tarafı Sivaslı diğer tarafı Malatyalı. En önemlisi de dünyalı. Daha da önemlisi İnsan. Adem'le Havva'nın soyundan yani hepimizin kardeşi. Dedelerimiz, atalarımız kendi soylarının inançlarına karışmak gereği duymamışlar. Kimimiz Şaman olmuşuz, kimimiz Müslüman. Kimimiz puta tapmışız kimimiz ateşe, Kimimiz Asya'da doğmuşuz kimimiz Avrupa'da. Dinimiz farklı olmuş, dilimiz farklı. Ama en önemli olan yanımız yani insan olma halimiz asla değişmemiş. Şimdi bu olay beni paniğe düşürdü. Tek değişmeyen ortak değerlerimizde mi değişeçek? Yani İnsan olma özelliğimizi kaybetme tehlikesi ile karşı karşıya mıyız? Bu soruya olurmu öyle şey diyeceklere soruyorum. Peki bu cinayeti işleyene İnsan diyebilir miyiz? Eğer bu ve bunu savunacaklar varsa ve de bunlar insanlarsa, ben istemiyorum, istifa ediyorum, bunlarla ortak hiçbir yönüm olamaz.

İnsanlar farklı dinden, farklı dilden olabilir. Ama asla Adem ve Havva'nın torunları olmak gerçeğini değiştiremez. İster Müslüman, ister putperest olsun, ister imanlı ister inançsız olsun. Kim olursa olsun yeterki İnsan olsun. Artık bu gerçeklerle yüzleşme zamanı gelmiş. Kendi öz kardeşlerini açımasızca öldürebilenler, yani eli kanlı Katiller Dünyaya hükmederken, elbette bu katillere arka çıkacaklar da olacaktır. Ben insanım diyebilen herkese sesleniyorum. Lütfen ama lütfen artık yeter, katilikle bir yere varılamayacağını hep bir ağızdan haykıralım. Kimki katil neden, niçinine bakmadan Lanetleyelim.

Tüm insanlığın başı sağolsun. Tüm katillere lanet olsun.

 
Toplam blog
: 139
: 795
Kayıt tarihi
: 29.09.06
 
 

10.12.1949 yılında Nurhak'ta fakir bir ailenin yedinci cocuğu olarak dünyaya geldim. Ziraat okulunda..